Azjatyckie przeboje w Europie

Nissan Qashqai oraz dwie Toyoty otwierają aktualnie zestawienie modeli marek wywodzących się z Azji, które cieszą się największym wzięciem wśród klientów kupujących nowe samochody w Europie.

Jak wynika z danych firmy analitycznej JATO Dynamics, najchętniej kupowanym modelem wśród wszystkich marek wywodzących się z Azji jest aktualnie na rynku europejskim Nissan Qashqai. W okresie styczeń-kwiecień ten kompaktowy crossover znalazł ponad 73 500 nabywców na Starym Kontynencie. Dzięki takiemu rezultatowi Qashqai znalazł się nawet w czołowej dziesiątce ogólnego zestawienia wszystkich najchętniej kupowanych modeli przez europejskich klientów, której przewodzi oczywiście Volkswagen Golf z wynikiem prawie 179 400 egzemplarzy.

Drugim pod względem popularności modelem wśród marek azjatyckich na rynku europejskim jest natomiastToyota Yaris (60 600 egzemplarzy), która wyprzedza swojego większego „brata”, czyli Aurisa (trzecie miejsce na podium; 45 200 sztuk).

Nowości japońskie 2014

Na miejscu czwartym rankingu plasuje się kolejny reprezentant Nissana, którym jest miejski crossover Juke. Dodajmy, że niedawno koncern wprowadził zmiany modernizacyjne w gamie tego samochodu. Nowa oferta powinna spotkać się ze zwiększonym zainteresowaniem Europejczyków.

Za Nissanem Juke znajdziemy na europejskiej liście przebojów TOP-50 trzy modele siostrzanych marek Kia oraz Hyundai, które wywodzą się z Korei Południowej. Jest to w kolejności Kia Sportage, Hyundai ix35 orazHyundai i30. Co ciekawe, wszystkie trzy modele powstają w fabrykach ulokowanych u naszych południowych sąsiadów, czyli na Słowacji oraz w Czechach.

Dodajmy, że oba wymienione wyżej modele Nissana również mają europejskie korzenie (produkcja w Wielkiej Brytanii). Podobnie rzecz się ma zresztą z obiema Toyotami (Yaris wytwarzany jest we Francji, a Auris w Wielkiej Brytanii).

Autor: Rafał Żaglewski

IBRM Samar