Audi i Ericsson wprowadzają standard 5G do branży produkcji samochodów

Premium automobile manufacturer Audi and 5G innovation leader Ericsson are announcing plans to pioneer the use of 5G technology for automotive production. The two companies agreed on a range of activities exploring the potential of 5G as a future-proof communication technology that can meet the high demands of automotive production. Audi and Ericsson have signed a Memorandum of Understanding.
– Podpisanie protokołu ustaleń
– CIO Audi Frank Loydl podkreśla: „Dążymy do stworzenia w pełni osieciowanej fabryki”
– CTO Grupy Ericsson Erik Ekudden dodaje: „To świetna okazja, by sprawdzić możliwości standardu 5G w branży produkcji samochodów”
Ingolstadt/Sztokholm, 3 sierpnia 2018 r. Producent samochodów segmentu premium Audi oraz lider innowacji i wdrażania standardu 5G Ericsson (NASDAQ: ERIC), ogłosiły wspólne plany pionierskiego użycia techniki 5G w produkcji samochodów. W centrali Audi w Ingolstadt, obie firmy porozumiały się co do rozwoju szerokiego wachlarza działań badających potencjał 5G jako przyszłościowej techniki komunikacji spełniającej wysokie wymagania stawiane w przemyśle motoryzacyjnym. Audi i Ericsson podpisały protokół ustaleń (Memorandum of Understanding – MoU), a już w najbliższych miesiącach eksperci reprezentujący obie strony rozpoczną serię testów w centrum technicznym „Audi Production Lab” w Gaimersheim w Niemczech.

Frank Loydl, szef pionu informacyjnego w AUDI AG mówi: „W pełni osieciowana fabryka będzie miała ogromy wpływ na procesy produkcyjne przyszłości. Potężna architektura sieci, która może reagować w czasie rzeczywistym, ma dla nas decydujące znaczenie. Częścią projektu prowadzonego wraz z naszym partnerem, Grupą Ericsson, są prowadzone przez nas testy możliwości oferowanych przez technikę 5G i jej zastosowań przemysłowych w inteligentnej fabryce, tzw. smart factory.” Audi i Ericsson badają również, czy oprócz fabryki w Ingolstadt, standard 5G będzie mógł być implementowany w innych fabrykach Grupy Audi.

Erik Ekudden, CTO Grupy Ericsson zaznacza: „Ericsson prowadzi już projekty przemysłowego wdrażania standardu 5G na całym świecie. Projekty te pomagają wytwórcom zwiększać produktywność i kreować nowe możliwości biznesowe. Ten projekt, to ogromna szansa sprawdzenia, jakie otrzymamy możliwości wdrażając 5G w branży produkcji samochodów i realnego uruchomienia inteligentnej produkcji bezprzewodowej.”

5G to standard komunikacji mobilnej następnej generacji, który poszerza możliwości obecnie funkcjonujących sieci mobilnych, tak by spełniać przyszłe zapotrzebowania zarówno pojedynczych konsumentów, jak i zorganizowanego przemysłu. Sieci 5G zapewnią konsumentom lepszą i szybszą łączność szerokopasmową, natomiast firmom, 5G otwiera możliwości tworzenia aplikacji dla praktycznie wszystkich dziedzin i działań – od połączonych ze sobą pojazdów (connected vehicles), aż po inteligentne fabryki przyszłości.

Technika ta ma wiele cech sieci, które są kluczowe dla Przemysłu 4.0, z jego coraz bardziej elastycznymi i coraz bardziej złożonymi procesami produkcyjnymi. Daje większą przepustowość sieci i pozwala na szybsze przesyłanie danych. Zwiększa też obiecująco wysoce zabezpieczoną dostępność. Co więcej, bardzo niski stopnień opóźnienia zapewnia szybki czas reakcji pomiędzy urządzeniami systemu fabrycznego.

W pierwszej fazie projektu, Audi i Ericsson testować będą aplikację opóźnień krytycznych. Odbędzie się to z wykorzystaniem bezprzewodowo połączonych robotów produkcyjnych wyposażonych w aplikację do klejenia. To powszechnie stosowana technika scalania poszczególnych elementów karoserii samochodowych.

Planowana infrastruktura, którą zostanie stworzona w centrum technicznym w Gaimersheim, obejmie wdrożenie standardu 5G w symulowanym środowisku produkcyjnym, odzwierciedlającym to z fabryki Audi w Ingolstadt i z innych fabryk czterech pierścieni. Laboratorium zostanie wyposażone w sieć Ericssona „Proof-of-Concept” (PoC), która jest otwartym środowiskiem próbnym umożliwiającym wczesne wdrożenie techniki 5G. Sieć zaprojektowano jako integrującą alternatywne lub uzupełniające się rozwiązania techniczne z tymi, których używa się obecnie, czyli np. z Wi-Fi, bezprzewodowym LAN lub przewodową łącznością pomiędzy komponentami produkcyjnymi (Ethernet).