Kolejny chiński gracz na polskim rynku motoryzacyjnym

Chiński gigant motoryzacyjny, Chery, ogłosił wprowadzenie na polski rynek swojej nowej serii samochodów TIGGO. W 2024 roku firma sprzedała 2,6 miliona pojazdów, co przełożyło się na przychody w wysokości ponad 283 miliardów złotych.

Lider eksportu z Chin

Chery, od 22 lat nieprzerwanie utrzymuje pozycję największego eksportera samochodów osobowych w Chinach. Marka jest obecna w ponad 110 krajach, a liczba jej użytkowników na całym świecie przekroczyła już 16 milionów. W 2024 roku firma sprzedała 2,6 miliona pojazdów, co przełożyło się na przychody w wysokości ponad 283 miliardów złotych. Dzięki temu CHERY znalazła się na prestiżowej liście Fortune Global 500.

Wchodząc na rynek Unii Europejskiej, Chery traktuje Polskę jako kluczowy rynek strategiczny. To właśnie tutaj firma planuje rozpocząć swoją europejską ekspansję, widząc w Polsce nie tylko potencjał, ale i wyzwanie związane z konkurencyjnością i regulacjami prawnymi.

Strategia „W Europie, dla Europy”

Charlie Zhang, wiceprezes Chery Automobile i wiceprezes wykonawczy Chery International, podkreślił znaczenie Polski w strategii firmy:

Nasza przygoda w Europie zaczyna się od Polski. Mimo skomplikowanych przepisów, presji cenowej i ostrej konkurencji, Polska pozostaje kluczowym rynkiem dla branży motoryzacyjnej i mobilnościowej. Bazując na tym fundamencie, planujemy w najbliższej przyszłości rozszerzyć działalność na inne kluczowe rynki europejskie”.

Strategia „W Europie, dla Europy” zakłada wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań motoryzacyjnych, które mają zapewnić klientom w Polsce innowacyjne i zrównoważone doświadczenia. Chery zamierza współpracować z lokalnymi partnerami, aby lepiej zintegrować się z polskim rynkiem i opracować przyszłościowe rozwiązania w zakresie mobilności.

Nowoczesne rozwiązania dla polskiego klienta

Chery nie tylko wprowadza swoje pojazdy na polski rynek, ale również planuje zlokalizować swoją działalność.

– Zgodnie z naszą strategią „W Europie, dla Europy” dążymy do wprowadzenia najnowocześniejszych rozwiązań motoryzacyjnych Chery, aby zapewnić klientom w Polsce płynne, innowacyjne i zrównoważone doświadczenia. Wspólnie z naszymi lokalnymi partnerami zlokalizujemy działalność, aby lepiej zintegrować się z polskim rynkiem i opracować zorientowane na klienta, przyszłościowe rozwiązania w zakresie mobilności – wskazał Charlie Zhang.

Przyszłość motoryzacji z Chery

Wprowadzenie serii TIGGO to dopiero początek planów Chery na polskim rynku. Firma zamierza kontynuować swoją ekspansję, wprowadzając kolejne modele i technologie, które będą odpowiadały na rosnące potrzeby klientów w zakresie ekologii i oszczędności.

Dzięki współpracy z lokalnymi partnerami, Chery ma nadzieję na stworzenie silnej pozycji na polskim rynku, co pozwoli na dalszy rozwój i wprowadzenie kolejnych innowacji. Polska, jako kluczowy rynek w strategii Chery, ma szansę stać się centrum nowoczesnej motoryzacji w Europie.

Źródło: Strefa Biznesu