
Stellantis rozpoczął przegląd swojego długoterminowego planu strategicznego, powiedział w środę nowy dyrektor generalny Antonio Filosa, w swoim pierwszym publicznym wystąpieniu od czasu oficjalnego objęcia stanowiska szefa czwartego na świecie producenta samochodów.
"Zaczęliśmy już przyglądać się naszemu długoterminowemu planowi strategicznemu, którym podzielimy się, gdy będziemy gotowi" – powiedział Filosa w rozmowie wideo z Turynu we Włoszech, którą firma podzieliła się z dziennikarzami.
Obecny długoterminowy plan "Dare forward 2030", przedstawiony w marcu 2022 r. przez byłego dyrektora generalnego Carlosa Tavaresa, miał na celu podwojenie sprzedaży netto do końca dekady i utrzymanie dwucyfrowych marż operacyjnych.
Jednak w zeszłym roku Stellantis stanął w obliczu poważnych trudności handlowych i operacyjnych w Stanach Zjednoczonych i Europie, co zmusiło go do porzucenia rocznych celów i ostatecznie doprowadziło do odejścia Tavaresa.
Obecny plan zakłada również, że 100% sprzedaży w Europie i 50% w Stanach Zjednoczonych będzie pochodzić z pojazdów elektrycznych, a sprzedaż na nowych rynkach poza tymi regionami ma wzrosnąć do ponad 25% sprzedaży grupy.
Żródło: www.reuters.com