
Sprzedaż Tesli w Europie spadła w kwietniu o 49% w porównaniu z rokiem poprzednim, mimo że sprzedaż samochodów elektrycznych wzrosła o 27,8%, ponieważ modernizacja Modelu Y przez amerykańskiego producenta pojazdów elektrycznych nie wykazuje oznak ożywienia fortuny marki w regionie.
Ogólna sprzedaż samochodów w Europie spadła o 0,3%, przy czym największy wzrost nastąpił w przypadku samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in, wynika z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).
DLACZEGO JEST TO WAŻNE
Sprzedaż Tesli w Europie spadła czwarty miesiąc z rzędu, ponieważ sprzeciw wobec poglądów politycznych dyrektora generalnego Elona Muska połączył się z chłodnym przyjęciem nowego Modelu Y i zwiększoną konkurencją ze strony europejskich i chińskich graczy.
Udział Tesli w europejskim rynku spadł do zaledwie 0,7% z 1,3% rok temu.
Europejscy producenci samochodów dążą do obniżenia kosztów w obliczu ostrej konkurencji, amerykańskich ceł na import samochodów i spowolnienia światowej gospodarki, a perspektywy są niepewne pomimo złagodzenia napięć handlowych między USA a Chinami.
W LICZBACH
Kwietniowa sprzedaż w Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii i Europejskim Stowarzyszeniu Wolnego Handlu spadła do 1,07 mln samochodów, po wzroście o 2,8% w marcu.
Rejestracje w chińskiej firmie państwowej SAIC Motor i japońskie Mitsubishi wzrosły odpowiednio o 24,5% i 22,1%, podczas gdy japońskiej Mazdy spadły o 24,5%.
W samej UE - nie licząc Wielkiej Brytanii i EFTA - całkowita sprzedaż samochodów spadła w tym roku o 1,2%.
Dzieje się tak pomimo ciągłego wzrostu popytu na pojazdy elektryczne, przy czym rejestracje samochodów z napędem elektrycznym (BEV), hybrydowym typu plug-in (PHEV) i hybrydowo-elektrycznym (HEV) wzrosły odpowiednio o 26,4%, 7,8% i 20,8%.
Sprzedaż pojazdów elektrycznych w bloku - zarówno BEV, HEV czy PHEV - stanowiła 59,2% rejestracji samochodów osobowych w kwietniu, w porównaniu z 47,7% w roku poprzednim. Wśród największych rynków UE całkowita sprzedaż samochodów w Hiszpanii i we Włoszech wzrosła odpowiednio o 7,1% i 2,7%, podczas gdy we Francji i Niemczech spadła o 5,6% i 0,2%. W Wielkiej Brytanii liczba rejestracji spadła o 10,4%.
Skumulowany wykres słupkowy przedstawia udział rejestracji nowych samochodów według rodzaju paliwa w UE w okresie od stycznia do kwietnia 2024 r. i 2025 r.
Wiele wykresów słupkowych przedstawia sprzedaż pojazdów elektrycznych Tesli z napędem akumulatorowym i jej udział w rynku w UE w okresie od stycznia 2024 r. do marca 2025 r.
Źródło: www.reuters.com