Janusz Ellert szefem marki Xpeng w Polsce

Chiński producent elektrycznych samochodów Xpeng zatrudnił Janusza Ellerta, niedawnego szefa marki Peugeot, na stanowisko dyrektora brandu w Polsce. Ma on odpowiadać za rozwój marki i strategię sprzedażową na jednym z kluczowych rynków europejskich.

Do zespołu Xpeng w Polsce dołączył Janusz Ellert, który objął stanowisko dyrektora marki. Jego zadaniem będzie budowanie rozpoznawalności aut chińskiego producenta, rozwijanie sieci dealerskiej oraz prowadzenie działań marketingowych i komunikacyjnych na polskim rynku.

Janusz Ellert ma duże doświadczenie w branży motoryzacyjnej. Pracował m.in. w grupach Stellantis, FCA oraz General Motors, a ostatnio przez ponad rok pełnił funkcję szefa Peugeota w Polsce, gdzie odpowiadał za strategię marki i wyniki sprzedaży.

Sam zainteresowany podkreśla, że Polska - z rosnącą popularnością elektromobilności - to dobre miejsce do rozwijania marki Xpeng, która stawia na nowoczesne technologie i innowacyjny design swoich aut

Xpeng to jeden z czołowych chińskich producentów samochodów elektrycznych, działający od 2014 roku. Firma projektuje własne systemy wspomagania kierowcy i oprogramowanie, a swoje auta produkuje m.in. w Chinach. Xpeng jest notowany na giełdach w Nowym Jorku i Hongkongu.

Źródło: SAMAR

Opracowanie: Paweł Janas