
Południowokoreański start-up BOS Semiconductors i amerykański gigant technologiczny Intel ogłosiły strategiczne partnerstwo w celu wspólnego dostarczania wyjątkowej wydajności sztucznej inteligencji dla zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy - ADAS i informacji w pojazdach - IVI.
Intel wspierane przez BOS będą oferować otwartą architekturę sprzętową i programową, co umożliwi większą elastyczność przy projektowaniu nowych systemów samochodowych. Partnerstwo ma na celu przyspieszenie rozwoju inteligentnych funkcji w motoryzacji.
Eagle-N to pierwszy produkt z rodziny układów Eagle ADAS SoC. Jest to pierwszy w branży motoryzacyjny chipletowy akcelerator AI SoC, oferujący jednostki NPU o gęstości 250, 185 oraz 125 TOPS. Układ wyposażono w interfejsy PCIe Gen5 i UCIe, co umożliwia budowanie dodatkowych podsystemów AI wspierających funkcje autonomicznej jazdy oraz zaawansowane systemy multimedialne w kabinie pojazdu.
Pierwsze próbki oceniające Eagle-N będą dostępne w czerwcu 2025 roku. Rozpoczęcie produkcji masowej zaplanowano na czwarty kwartał 2026 roku.
„Nasza współpraca z firmą Intel stanowi kamień milowy w kształtowaniu przyszłości inteligentnej mobilności. Łącząc nasze zaawansowane technologie układów SoC z chipsetami AI z potężnymi platformami definiowanymi programowo firmy Intel, nie tylko przesuwamy granice wydajności samochodów, ale także umożliwiamy naszym klientom tworzenie inteligentniejszych, bezpieczniejszych i bardziej adaptacyjnych pojazdów. Partnerstwo to odzwierciedla nasze niezachwiane zaangażowanie w innowacje i przywództwo w erze transportu opartego na sztucznej inteligencji” - powiedział Jaehong Park, dyrektor generalny BOS Semiconductors.
„Partnerstwo z BOS Semiconductors stanowi silne połączenie wizji i innowacji. Dzięki integracji technologii AI SoC firmy BOS z platformami SoC Malibu Lake i Frisco Lake firmy Intel tworzymy fundament, który przyspieszy rozwój inteligentnych, połączonych pojazdów nowej generacji. Nasza otwarta architektura nie tylko zapewnia większą elastyczność producentom samochodów, ale także napędza rozwój ekosystemu, umożliwiając pełne wykorzystanie potencjału sztucznej inteligencji w pojazdach” - dodał Jack Weast, wiceprezes i dyrektor generalny Intel Automotive.
Źródło: evertiq.pl