Akcja serwisowa: Samochody Jaguar XE

Przedsiębiorca British Automotive Polska S.A z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w niektórych samochodach Jaguar XE z roku modelowego 2016, wyposażonych w wysokoprężny silnik 2.0L, może rozszczelnić się chłodnica paliwa zamontowana pod podłogą pojazdu. Może to prowadzić do wycieku paliwa i zwiększonej konsumpcji paliwa, a w skrajnym przypadku może nastąpić zapłon paliwa. Jednocześnie wyciek paliwa na jezdnię może powodować poślizg innych pojazdów, potencjalnie zwiększając ryzyko kolizji drogowej.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 41 pojazdów. Lista numerów VIN w załączniku: uokik_zal_prod_nieb_samochody_jaguar_xe_20170217

Przedsiębiorca zadeklarował, że samochody zidentyfikowane po numerze VIN zostaną sprawdzone podczas wizyt w serwisie. Naprawa będzie polegała na wymianie chłodnicy paliwa.
Informacji związanych z kampanią udziela Dział Obsługi Posprzedażnej British Automotive Polska S.A. (adres: ul. Szyszkowa 35/37 Warszawa; tel. +22 35 43 430).
UOKiK nie jest właściwy do informowania konsumentów odnośnie szczegółów akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2015 r., poz. 322, ze zm.).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.

Źródło: UOKiK