Volvo to firma, która słynie z produkowania bezpiecznych samochodów. Szwedzi od lat wyznaczają standardy w tym zakresie.
Skandynawowie poinformowali właśnie, że wyprodukowali już milion samochodów wyposażonych w systemy automatycznego hamowania.
Systemy te są częścią trzech układów: City Safety, który jest standardowym wyposażeniem wszystkich modeli poza XC90 i który działa do prędkości 50 km/h (wyhamowuje auto, gdy poprzedzający pojazd nagle zwalnia), Collision Warning, który wykrywa zagrożenie kolizją i uruchamia hamowanie awaryjne (działa w pełnym zakresie prędkości, jeśli różnica prędkości jest mniejsza niż 35 km/h umożliwia uniknięcie kolizji, przy wyższej prędkości minimalizuje jej skutki) oraz Pedestrian and Cyclist Detection, który wykrywa pieszych i rowerzystów.
Badania wskazują, że ryzyko najechania na inny pojazd samochodu wyposażonego w układ automatycznego hamowania jest o 20 proc. mniejsze niż w aucie pozbawionym tej pomocy.
Volvo nadal rozwija systemy wspomagające kierowcę, czego dowodem będzie nowe XC90, które zadebiutuje w przyszłym roku. Cel szwedzkiej firmy jest ambitny: począwszy od 2020 roku liczba osób, które w samochodzie Volvo giną lub odnoszą poważne obrażenia ma wynosić… zero!
INTERIA.PL
Volvo to firma, która słynie z produkowania bezpiecznych samochodów. Szwedzi od lat wyznaczają standardy w tym zakresie.
Skandynawowie poinformowali właśnie, że wyprodukowali już milion samochodów wyposażonych w systemy automatycznego hamowania.
Systemy te są częścią trzech układów: City Safety, który jest standardowym wyposażeniem wszystkich modeli poza XC90 i który działa do prędkości 50 km/h (wyhamowuje auto, gdy poprzedzający pojazd nagle zwalnia), Collision Warning, który wykrywa zagrożenie kolizją i uruchamia hamowanie awaryjne (działa w pełnym zakresie prędkości, jeśli różnica prędkości jest mniejsza niż 35 km/h umożliwia uniknięcie kolizji, przy wyższej prędkości minimalizuje jej skutki) oraz Pedestrian and Cyclist Detection, który wykrywa pieszych i rowerzystów.
Badania wskazują, że ryzyko najechania na inny pojazd samochodu wyposażonego w układ automatycznego hamowania jest o 20 proc. mniejsze niż w aucie pozbawionym tej pomocy.
Volvo nadal rozwija systemy wspomagające kierowcę, czego dowodem będzie nowe XC90, które zadebiutuje w przyszłym roku. Cel szwedzkiej firmy jest ambitny: począwszy od 2020 roku liczba osób, które w samochodzie Volvo giną lub odnoszą poważne obrażenia ma wynosić… zero!
INTERIA.PL