Niedawno ogłoszono wyniki międzynarodowego konkursu Dealer of the Year 2012. Po raz drugi z rzędu tytuł Dealera Roku zdobyła firma Renault Warszawa, należąca do europejskiej grupy dealerskiej Renault Retail Group. Do uzyskania maksymalnej liczby 100 pkt., stołecznemu koncesjonerowi zabrakło niespełna 4 pkt.
Celem konkursu było wyłonienie najlepszych firm koncesyjnych Renault. Oceniano kompleksową organizację i realizację celów w zakresie sprzedaży, usług posprzedażnych, jakości obsługi oraz rentowności. Konkurs składał się z kilku etapów, a do istotnych kryteriów punktacji należały wyniki anonimowych ankiet, przeprowadzonych wśród losowo wybranych klientów każdego z koncesjonerów.
Na całym świecie przebadano przedstawicieli marki Renault z 33 krajów. W Polsce udział w konkursie wzięło 51 koncesjonerów. Firma Renault Warszawa – obejmująca cztery zakłady usługowe w stolicy – uzyskała 96,3 punktu na 100 możliwych, zostając liderem w naszym kraju.
– Co należy zrobić, aby kolejny raz zostać dealerem roku? Dealer podąża za swoim producentem, ale podążać nie znaczy czekać. Obserwujemy rynek, analizujemy naszą bezpośrednią konkurencję oraz inne branże i aktywnie wprowadzamy nowe rozwiązania. Co roku tworzymy nowy plan rozwoju Renault Warszawa i mam nadzieję, że obecny poprowadzi nas do tytułu Dealera Roku 2013, mówi Michał Kalina, szef Renault Warszawa.
W konkursie Dealer of the Year 2012 większy nacisk został położony na jakość obsługi klienta, m.in. w zakresie obsługi serwisowej i przeglądów technicznych, dostępu do informacji i sprawnego kontaktu koncesjonariusza z klientami, wygody i terminowości usług oraz przestrzegania procedur obsługi.
AUTOR: WNP.PL (AG)