W maju za bramy polskich fabryk wyjechało prawie 49,7 tys. samochodów osobowych i dostawczych, o 8,6 proc. mniej niż w kwietniu oraz 7,3 proc. mniej niż przed rokiem – poinformowała ekspercka firma Samar.
Przez pierwsze pięć miesięcy 2013 r. z linii produkcyjnych fabryk w Polsce zjechało w sumie 252 271 samochodów osobowych i dostawczych, czyli prawie 17 proc. mniej niż przed rokiem. Przy tym produkcja samochodów osobowych zmalała o 19,2 proc. w skali roku, natomiast produkcja samochodów dostawczych wzrosła o 1,4 proc.
Najszybciej kurczy się produkcja w tyskiej fabryce Fiata. W maju za bramy zakładów włoskiego koncernu wyjechało 24,2 tys. aut, o 12, 6 proc. mniej niż w kwietniu oraz 23 proc. mniej niż przed rokiem.
Łącznie do końca maja Fiat Auto Poland wyprodukował 128 tys. samochodów osobowych, ponad jedną czwartą mniej niż przed rokiem.
Produkcja rośnie zaś w gliwickiej fabryce Opla. W maju z linii montażowych tego zakładu zjechało 11,4 tys. samochodów, o 9 proc. więcej niż w kwietniu i niemal połowę więcej niż przed rokiem. Ale ta poprawa koniunktury nie pozwoliła jeszcze fabryce w Gliwicach nadrobić gorszych wyników z początku roku. W sumie do końca maja za bramy polskiej fabryki Opla wyjechało 51,2 tys. samochodów, o 7,7 proc. niż przed rokiem.
Poznański zakład Volkswagena w maju wyprodukował 14 tys. samochodów, o 13 proc. mniej niż w kwietniu i nieznacznie mniej (o 1,1 proc.) niż przed rokiem.
Samar zwraca uwagę, że z powodu dwóch długich weekendów w maju, w zeszłym miesiącu było wyjątkowo mało dni roboczych.
Tekst pochodzi z serwisu Wyborcza.biz, qub