W maju rynek nowych samochodów osobowych we Włoszech osiągnął wynik na poziomie 136 130 egzemplarzy (-8%). Na pierwszych pięciu miejscach w rankingu modeli plasują się wyłącznie samochody rodzimych marek jak Fiat i Lancia.
W maju najczęściej wybieranym modelem wśród włoskich klientów był Fiat Panda, który uzyskał wynik 11 265 egzemplarzy. Dzięki temu Panda zapewniła sobie udział rynkowy prawie 8,28%.
Przewaga Pandy nad pozostałymi konkurentami z listy TOP10 w maju jest bardzo wyraźna, chociaż trzeba dodać, że pierwsza piątka to wyłącznie samochody marek włoskich. Prawie 6 400 rejestracji miał drugi na liście Fiat Punto, a trzeci był wytwarzany w Tychach Fiat 500 (5 255 sztuk).
Na miejscu czwartym plasuje się teraz Lancia Ypsilon, która również pochodzi z polskiego zakładu w Tychach (5 000 sztuk). W porównaniu z zestawieniem kwietniowym Ypsilon przesunął się w rankingu miesięcznym o jedno oczko w dół.
Jak powiedziano na wstępie, cała czołowa piątka modeli na rynku włoskim w maju to samochody firmowane logo jednej z marek rodzimych. Na miejscu piątym znajdziemy kolejny produkt Fiata, a mianowicie rodzinny 500L, który zdobył uznanie 4 560 nabywców. W zestawieniu miesięcznym za kwiecień Fiata 500L nie było nawet w rankingu TOP10.
W maju najwyżej klasyfikowanym modelem wśród producentów wywodzących się spoza Italii jest Citroen C3, który uzyskał 3 750 rejestracji i w porównaniu z notowaniami kwietniowymi przesunął się w górę o jedno oczko.
Na koniec ciekawostka. Do włoskiej listy TOP10 wróciła kompaktowa Alfa Giulietta. W maju zajmuje ona dziesiąte miejsce z wynikiem 3 205 rejestracji i jest zarazem jedynym przedstawicielem segmentu C w całym rankingu miesięcznym TOP10.
Licząc od początku bieżącego roku, najwięcej klientów na rynku włoskim zdecydowało się na zakup Fiata Pandy (50 290 sztuk). To zdecydowanie więcej niż dwaj najpoważniejsi konkurenci, czyli Fiat Punto (30 790 sztuk) oraz Lancia Ypsilon (21 910 sztuk).
Źródła, Na podstawie danych ANFIA/UNRAE
IBRM Samar, Autor Rafał Żaglewski