Badanie European Trusted Brands 2013 wyłoniło dwie marki samochodów, którym ufają Polacy oraz ulubione stacje paliw. Sondaż pokazał jednocześnie, że Polacy nie mają zaufania do sprzedawców samochodów.
Tegorocznym laureatem Złotego Godła w kategorii „Samochód” została marka Audi, która awansowała z 4. pozycji zajmowanej rok wcześniej, otrzymując ponad 13 proc. głosów, pokonując tym samym zeszłorocznego laureata – markę Opel. Drugie miejsce zajęła marka Volkswagen zyskując niemal 10 proc. głosów, na trzecim miejscu znalazła się Toyota z 9 proc. głosów.
Co ciekawe, na tle innych narodów uczestniczących w sondażu, tylko Polacy wybrali Audi jako markę samochodu najbardziej godną zaufania. Choć marka ta została przez respondentów bardzo wysoko oceniona, w szczególności za jakość i wizerunek, Kryształowe Godło należy do marki Toyota, która wygrała dzięki wysokim ocenom za stosunek wartości do ceny oraz społeczną odpowiedzialność.
W kategorii „Stacja benzynowa” około 39 proc. Polaków zdecydowało, że najbardziej godną zaufania jest Orlen. Drugą najczęściej wymienianą marką jest BP (18 proc.), trzecią – Shell(12,7 proc.).
Badanie pokazało równocześnie, że nie mamy zaufania do sprzedawców samochodów – na obdarzenie ich swoim zaufaniem zdecydowało się zaledwie 15 proc. Polaków. To jeden z najgorszych wyników w badaniu. Niższy uzyskali już tylko politycy (3 proc.).
prej / Onet