Marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała na świecie w pierwszych trzech miesiącach roku 1,43 mln pojazdów (I-III 2012: 1,36 mln, +5,2%). W samym marcu odnotowany został niewielki spadek sprzedaży: nabywcom przekazano 532 400 aut (III’2012: 536 700, -0,8%). W Polsce w okresie I-III 2013 zarejestrowano 7 137 samochodów (I-III 2013: 5 583 szt, +27,83%). W marcu także liczba rejestracji wzrosła w porównaniu z minionym rokiem do 2 348 szt. (III’2012: 2 233; +5,15%).
– Marka Volkswagen Samochody Osobowe różnie rozwijała się na poszczególnych rynkach. Podczas gdy w Azji i Ameryce Północnej sprzedaż nadal rosła, w innych regionach, jak Europa Zachodnia i Ameryka Południowa można było zauważyć tendencję spadkową, wyjaśnił Christian Klingler, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe.
W Europie marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała w I kwartale 396 300 aut (I-III 2012: 441 800; -10,3%). Na region Europy Zachodniej (bez Niemiec) przypadło 208 800 szt. (I-III 2012: 232 600; -10,2%). Spadek obserwowany był także na niemieckim rynku, gdzie klienci odebrali 126 500 nowych aut (I-III 2012: 149 000; -15,1%). Wzrosła natomiast sprzedaż w Europie Środkowej i Wschodniej: sprzedanych zostało 61 000 pojazdów (I-III 2012: 60 200; + 1,4%). W Rosji marka odnotowała spadek do 35 300 szt. (I-III 2012: 35 800; – 1,4%).
W Polsce od stycznia do marca br. zarejestrowano 7 137 samochodów (I-III 2012: 5 583 szt.; +27,83%). Udział w rynku marki Volkswagen w Polsce w I kwartale wyniósł 9,47% (I-III 2012: 7,23%). Najwięcej w tym okresie zarejestrowano Golfów (1 803; +16,62%), na drugim miejscu znajduje się Passat (1 333; +24,58%), na trzecim Polo (1 218; + 15,89%).
źródło: Volkswagen
AUTOR: WNP.PL (AG)