Spółka Solaris Bus & Coach z wielkopolskiego Bolechowa z optymizmem spogląda na najbliższy rok, mimo, że na objętym kryzysem rynku nie widać jeszcze symptomów wyraźnej poprawy.
– Rok 2012 – biorąc pod uwagę ogólną sytuację gospodarczą i rynkową – należy uznać za trudny ale pomyślny dla naszej firmy, podsumowuje Solange Olszewska, prezes Solaris Bus & Coach. W ub.roku firma sprzedała łącznie 1 006 autobusów i trolejbusów. Polskim odbiorcom dostarczono 263 pojazdy. Taki wynik sprzedaży w Polsce dziesiąty raz z rzędu pozwolił na zajęcie pozycji lidera. Udziały Solarisa w krajowym rynku niskopodłogowych autobusów miejskich w roku 2012 wyniosły 46,6% i są większe od uzyskanych przez najbliższego konkurenta o ponad 30%.
Niezwykle wysoka sprzedaż w latach 2010 i 2011 spowodowana była m.in. kumulacją dwóch niezwykle istotnych czynników jakimi były: szczyt absorpcji środków unijnych przeznaczonych na transport publiczny oraz wzrost zamówień w tym obszarze spowodowany przygotowaniami do Euro 2012 w Polsce.
– Ostatni rok to raczej powrót do stanu normalnego niż spadek rynku. Portfel zamówień na rok 2013 wygląda jednak obiecująco, zapowiada prez. Solange Olszewska. I dalej: – Ten rok przyniesie wiele wyzwań dla naszej branży, jak chociażby wdrożenie do produkcji pojazdów spełniających normę emisji spalin Euro 6. Najbliższy okres to także dalsza praca nad popularyzacją autobusów z napędem elektrycznym i dalszy rozwój pojazdów szynowych. Zbliża się też czas prezentacji nowej generacji autobusów marki Solaris, który nastąpi na targach IAA w Hanowerze w 2014 roku, zapowiada prezes firmy z Bolechowa
AUTOR: WNP.PL (AG)