Volkswagen rozpoczął produkcję Golfa VII wyposażonego w napęd na wszystkie koła 4Motion. To podwójna premiera, gdyż nowy Golf 4Motion to pierwsze auto w gamie Volkswagena wykorzystujące napęd Haldex piątej generacji. Ze średnim, deklarowanym spalaniem poniżej 5 l/100 km czyni to Golfa jednym z najoszczędniejszych kompaktów z napędem 4×4.
Do gamy Golfa z napędem na oś przednią, która zadebiutowała pod koniec 2012 roku dołączają modele z napędem 4Motion. W ten sposób koncern kontynuuje i zapisuje kolejną kartę w historii modelu napędzanego na wszystkie koła, która rozpoczęła się w 1986 r. wraz z momentem debiutu pierwszego Golfa Syncro. Napęd 4Motion nowego Golfa to także jeden z najnowszych napędów, bazujący na debiutującej, piątej generacji sprzęgła Haldex. Cały system jest o 1,4 kg lżejszy od używanego w poprzedniej generacji modelu.
Nowy Golf 4Motion oferowany będzie dla modeli wyposażonych w silniki wysokoprężne 1.6 TDI 105 KM oraz 2.0 TDI 150 KM. Obie jednostki standardowo wyposażone są w technologię Blue Motion (Start-Stop oraz rekuperacja), co sprawia, że średnie zużycie paliwa ma być relatywnie niskie – odpowiednio 4,5 i 4,7 l/100 km. Dla porównania Golf 4Motion poprzedniej generacji, wyposażony w silnik 2.0 TDI 140 KM spalał średnio 5,5 l/100 km.
Dokładnie tak samo jak wersje z napędem na przednią oś, nowy Golf 4Motion będzie charakteryzował się obfitym wyposażeniem standardowym. O bezpieczeństwo zadbają systemy ABS, ASR, ESC, XDS, a także 7 poduszek powietrznych i nowość w segmencie czyli hamulec multikolizyjny. Na rynku polskim sprzedaż nowego Golfa 4Motion rozpocznie się w połowie roku.
Volkswagen/wnp.pl (AG)