W roku ubiegłym niemiecki rynek nowych samochodów osobowych osiągnął wolumen na poziomie łącznie nieco ponad 3,08 mln egzemplarzy. Taki wynik oznacza spadek rejestracji o 2,9%.
Jak wynika z danych urzędu rejestracyjnego KBA, na osoby prywatne przypadł w ubiegłym roku udział rynkowy na poziomie około 38,2%. To mniej niż np. jeszcze w roku 2011 (40,1%).
Zdecydowanym liderem rynku niemieckiego za rok 2012 została marka Volkswagen, która uzyskała wynik łącznie 672 900 egzemplarzy (-2%). Udział rynkowy przypadający na producenta z Wolfsburga wyniósł 21,8%.
Wśród innych rodzimych marek niemieckich, które zamknęły rok 2012 wynikiem rejestracji lepszym niż rok wcześniej, można wymienić Audi (266 600 sztuk; +6,3%) oraz Porsche (20 500 sztuk; +9,8%). W przypadku pozostałych graczy dominowały raczej spadki, np. Ford (206 100 sztuk; -10,7%) oraz Opel (213 600 sztuk; -16,1%).
W sumie marki niemieckie kontrolują około 64,1% rodzimego rynku nowych aut nad Renem.
W samym tylko grudniu wolumen rejestracji na rynku niemieckim lekko przekroczył poziom 204 300 sztuk. To o 16,4% mniej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej, jednak należy pamiętać, że w grudniu 2011 były aż cztery dni robocze więcej.
IBRM Samar, Autor Rafał Żaglewski