BMW po raz pierwszy od 23 lat zmienia logo. Nowe ma bardziej pasować do cyfrowego świata

Kultowe logo BWM zostało właśnie zmienione. Niemiecki koncern motoryzacyjny zdecydował się na taki krok po raz pierwszy od 23 lat. Nowe logo jest zdecydowanie prostsze i ma bardziej nawiązywać do ery cyfrowej.

Nowe logo BMW zmieniło się tak bardzo po raz pierwszy od wprowadzenia charakterystycznego symbolu marki w 1917 roku (firmę założono rok wcześniej). Od ponad 100 lat przestawia wizerunek śmigła (BMW zaczynało od branży lotniczej) w barwach Bawarii wpisany w okrąg z czarnym obramowaniem i złotymi literami BMW.

Po raz pierwszy logotyp znacząco (znak odświeżono jeszcze nieco w 1933 roku, ale zmiany były niewielkie) zmieniono w 1953 roku, gdy zdecydowano się na pogrubienie liter i zmieniono ich kolor na biały. Kolejne odświeżenie miało miejsce dekadę później, gdy BMW wykorzystało w logo inną czcionkę i zamieniło kolor błękitny na granatowy.

Po 23 latach BMW zmienia logo

Obecny do niedawna logotyp obowiązuje od 1997 roku. Graficy marki wykorzystali efekt 3D i cieniowanie kolorów oraz zamienili kolor granatowy z powrotem na błękit. Znak rozpoznawczy BMW wydawał się bardzo wypukły, co zresztą na początku nowego milenium było bardzo modne (wówczas podobnie wyglądały logotypy innych marek). 

Dziś efekty 3D wydają się już przestarzałe, a dominującym trendem są płaskie, minimalistyczne symbole. Dlatego BMW zmienia swój znak rozpoznawczy. Nowe logo zaczęło obowiązywać 3 marca 2020 roku i jest prawdopodobnie największą zmianą od 1917 roku. Kolory śmigła zostały upodobnione do tych odwiązujących w latach 1963-1973, ale po raz pierwszy w historii zrezygnowano w czarnej obwódki. Zamiast tego okrąg z barwami Bawarii otoczono białym kołem, a litery BMW przedstawiono na przeźroczystym tle.

Zdaniem firmy, „nowy projekt jest wyrazem zrewidowanej tożsamości marki, która stawia klienta w centrum wszystkich działań”. Ma zdecydowanie bardziej pasować do technologicznego, cyfrowego świata, w kierunku którego podąża obecnie BMW. Na podobne (płaskie i minimalistyczne) grafiki już wcześniej zdecydowało się wiele firm z branży technologicznej, a świetnymi przykładami są m.in. Google czy Apple.

Co ciekawe, nowe logo będzie stosowane „we wszystkich kanałach komunikacji online i offline”. Będziemy mogli zobaczyć je zatem w katalogach i na reklamach samochodów marki. Sam „znaczek” firmy naklejany na maski, kierownice i klapy bagażników pozostanie jednak niezmienny. Pomimo to odświeżony logotyp pojawił się już w koncepcie całkowicie elektrycznego BWM i4.

Źródło: www.moto.pl