Volvo Buses podpisało kolejne duże zamówienie na miejskie autobusy elektryczne. Nobina, operator komunikacji miejskiej ze szwedzkiego Malmö, zamówił 60 elektrycznych autobusów przegubowych, które wejdą do eksploatacji w przyszłym roku. Wszystkie zostaną wyprodukowane i dostarczone z wrocławskiej fabryki Volvo.
„Bardzo się cieszę, że otrzymaliśmy kolejne duże zamówienie na miejskie autobusy elektryczne. W ostatnim czasie przyjęliśmy zamówienia na prawie 220 elektrycznych autobusów dla dwóch największych miast w Szwecji (w listopadzie ub. roku operator z Goeteborga zamówił 157 pojazdów – przyp. red.). Pokazuje to, że autobusy elektryczne już teraz stanowią realne rozwiązanie dla miast, które chcą korzystać z transportu publicznego w sposób zrównoważony. Co więcej, elektromobilność zwiększa elastyczność i stwarza zupełnie nowe możliwości planowania miejskiego – transport publiczny można zbliżyć do miejsc, w których ludzie mieszkają i pracują”, mówi Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.
Elektryczne autobusy zamówione przez Nobina to Volvo 7900 Electric Articulated – model, który został wprowadzony na rynek jesienią 2019 roku. Pojazdy te mogą przewozić do 150 pasażerów i są o 80% bardziej energooszczędne niż odpowiadające im modele z silnikiem diesla. Ich akumulatory mogą być szybko ładowane za pośrednictwem stacji OppChargeTM znajdujących się na trasie autobusu, mogą być też ładowane podczas postoju w zajezdni.
„Nasze podejście określić można jako systemowe i holistyczne. Koncentrujemy się na wysokiej niezawodności, wydajności oraz wysokim poziomie usług – zarówno dla pasażerów, jak i dla operatorów autobusów. Naszym celem jest dalszy rozwój zelektryfikowanych rozwiązań dla miast, które chcą korzystać z cichego i bezemisyjnego transportu publicznego”, mówi Håkan Agnevall.
„Obserwujemy szybkie zmiany w transporcie publicznym, gdzie technologia i pojazdy elektryczne w coraz większym stopniu wychodzą naprzeciw potrzebom pasażerów w zakresie wydajnego, komfortowego i zrównoważonego transportu publicznego. Elektryczne autobusy przegubowe Volvo i ich duża pojemność akumulatorów spełniają nasze potrzeby i wysokie wymagania w zakresie nowoczesnego i zrównoważonego ruchu autobusowego w Malmö”, mówi Henrik Dagnäs, Dyrektor Zarządzajacy w Nobina Sweden.
Model Volvo 7900 Electric Articulated jest przystosowany do jazdy w obszarach o ograniczonym ruchu, gdzie obowiązują szczególnie surowe normy w zakresie hałasu, emisji spalin czy prędkości – na przykład w strefach o zerowej emisji spalin i na wewnętrznych przystankach autobusowych.
Wszystkie zamówione przez szwedzkiego operatora autobusy zostaną dostarczone do Malmö z wrocławskiej fabryki Volvo – między styczniem a kwietniem przyszłego roku.
Volvo 7900 Electric Articulated
- Długość: 18 lub 18.7 m.
- Liczba pasażerów: do 150 pasażerów.
- Układ napędowy: podwójne silniki elektryczne z dwubiegową skrzynią biegów. Maks. moc 2×200 kW, maks. moment obrotowy 31 kNm.
- Akumulator: akumulator litowo-jonowy do 396 kWh pojemności.
- System ładowania: OppCharge, Combo2/CCS.
Więcej informacji:
- Anna Nojszewska, Volvo Polska, anna.nojszewska@volvo.com, tel. 665 980 857
- Łukasz Piasta, Weber Shandwick, lukasz.piasta@webershandwick.pl, tel. 600 442 238
Volvo Polska
Volvo Polska to część Grupy Volvo – jednego z wiodących światowych producentów samochodów ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych oraz systemów napędowych do łodzi motorowych i urządzeń przemysłowych. W Polsce Volvo obecne jest od lat 70-tych. Na początku lat 90-tych Volvo rozpoczęło we Wrocławiu działalność przemysłową. W 1996 roku otwarto fabrykę autobusów, a kolejne lata zaowocowały rozwojem firmy i rozszerzeniem zakresu jej działalności. Obecnie firma Volvo Polska obejmuje: fabrykę autobusów, a także organizacje sprzedaży autobusów, samochodów ciężarowych i maszyn budowlanych oraz globalne centra dostarczające usługi biznesowe w takich sektorach, jak IT, finansowy i HR.
Polska fabryka Volvo
Wrocławska fabryka jest największą fabryką autobusów Volvo w Europie. Powstają w niej kompletne autobusy miejskie, międzymiastowe i turystyczne, które dostarczane są do operatorów miejskiego transportu publicznego, przewoźników na trasach międzymiastowych i międzynarodowych oraz firm turystycznych na rynkach całej Europy.
W 2010 roku w polskiej fabryce rozpoczęła się seryjna produkcja autobusu hybrydowego. Obecnie Volvo oferuje pełną flotę zelektryfikowanych autobusów. Gama obejmuje hybrydę Volvo 7900 Hybrid (dostępną również w wersji przegubowej), elektryczną hybrydę Volvo 7900 Electric Hybrid oraz w pełni elektryczny autobus Volvo 7900 Electric. W Europie zelektryfikowane autobusy Volvo stanowią część transportu zbiorowego w wielu miastach, między innymi w Szwecji, Danii, Norwegii, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech, w Niemczech, Szwajcarii, Hiszpanii, Luksemburgu, Austrii, Holandii i innych. W Polsce zelektryfikowane autobusy Volvo jeżdżą m.in. w Inowrocławiu, Krakowie, Sosnowcu, Białymstoku, Koszalinie, Grudziądzu, Jeleniej Górze, Tarnowskich Górach, Lesznie, Krośnie i Ełku.
Więcej informacji: www.volvobuses.com, www.volvobuses.pl
Facebook: Volvo Polska Autobusy Facebook: Volvo Group