Marka Audi została laureatem i otrzymała statuetkę za zajęcie pierwszego miejsca w rankingu „Top Marka 2019” wśród samochodów segmentu premium. Ranking przygotowany przez magazyn „Press” i „Press-Service Monitoring Mediów” pokazuje wizerunek marek w publikacjach prasowych i cyfrowych oraz w mediach społecznościowych. Badanie objęło aż 500 najczęściej pojawiających się w mediach marek z 50 branż. W każdej z kategorii wyłoniono 10 marek, o których wzmiankowano najwięcej.
Top marka jest największym, unikatowym w skali kraju badaniem tego typu. Pozwala analizowanym brandom porównać się nie tylko na tle bezpośredniej konkurencji, ale także szerzej, w odniesieniu do innych branż. W dwunastej już edycji Top Marki przeanalizowano aż 73 mln wzmianek opublikowanych w prasie i internecie w okresie od 1 lipca 2018 do 30 czerwca 2019 roku.
Zwycięzcą w kategorii samochodów segmentu premium została marka Audi. Jak wskazują autorzy raportu: „Realizacja sloganu reklamowego ‘Przewaga dzięki technice’ wyraźnie służy Audi. Dzięki niej, Audi zostało najsilniejszym brandem aut osobowych premium.” W raporcie zaznaczono, że szerokim echem w mediach odbiła się prezentacja pierwszego w pełni elektrycznego modelu Audi e-tron, później e-tron coupé oraz kompaktowego, również elektrycznego modelu Q4 e-tron.
Więcej informacji o badaniu, jego metodologii i markach wyróżnionych w pozostałych kategoriach, znaleźć można na stronie internetowej https://topmarka.press.pl/