Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska, został osobowością motoryzacyjną w organizowanym przez redakcję tygodnika Auto Świat plebiscycie Złota Kierownica 2012.
Złota Kierownica to jeden z najbardziej prestiżowych europejskich plebiscytów motoryzacyjnych. Jego historia sięga 1976 roku. Dodajmy, że od czterech lat cyklicznie odbywa się też polska edycja konkursu.
Kapituła konkursu pod przewodnictwem redaktora naczelnego Auto Świata przyznała dyrektorowi Szyszko Złotą Kierownicę za sukcesy w sprzedaży aut marki Kia w Polsce.
Wojciech Szyszko jest absolwentem Politechniki Warszawskiej i ma ogromne doświadczenie w branży motoryzacyjnej. Polskim oddziałem Kia kieruje od 2004 roku, a wcześniej przez 13 lat pracował w Mitsubishi Motors.
Rozpoczynając pracę w Kia Motors Polska (KMP), menadżer miał przed sobą ogromne wyzwanie: koreańskie samochody, traktowane przez Europejczyków jak pojazdy gorszej kategorii, również w Polsce nie cieszyły się zaufaniem. Na dzisiejszy sukces marki z pewnością miała wpływ ogromna dywersyfikacja gamy koreańskich samochodów, niebywała konsekwencja w udoskonalaniu produktów, praca nad jakością oraz nowoczesny design.
Tak duże wzmocnienie wizerunku marki Kia w Polsce nie byłoby jednak możliwe, gdyby nie prowadzona przez Wojciecha Szyszko rozsądna polityka cenowa, intensywny rozwój sieci dealerskiej, konsekwentnie realizowana strategia umocnienia marki za pośrednictwem różnych kanałów sprzedaży czy współpraca w zakresie dostawy floty Kia dla polskiej policji, firm prywatnych, a także oferta dedykowana klientom indywidualnym, dostosowana do krajowych realiów.
Na efekty prowadzonej przez Wojciecha Szyszko polityki KMP nie trzeba było długo czekać. Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, Kia Motors Polska od stycznia do października bieżącego roku zarejestrowała 12 824 nowe samochody osobowe, co oznacza prawie 22% wzrost rok do roku i daje firmie szóstą pozycję w ujęciu krajowym. W październiku, po raz pierwszy w historii klienci indywidualni (nie licząc flot) kupili i zarejestrowali w Polsce więcej aut marki Kia niż dotychczasowego lidera, czyli Skody.
W pierwszym miesiącu tegorocznej jesieni Kia stała się najpopularniejszą marką wśród przysłowiowych Kowalskich, którzy kupili i zarejestrowali 792 auta, a więc o 58 sztuk więcej niż rywal z Czech. Od stycznia do października w rankingu rejestracji na klientów indywidualnych niepodzielnie rządzi co prawda Skoda (11 460 rejestracji), ale Kia zajmuje doskonałe, drugie miejsce w Polsce (8 227 rejestracji).
Jedną z najważniejszych nagród motoryzacyjnych Wojciech Szyszko odebrał podczas gali w Warszawie przed widownią obejmującą gości reprezentujących media, najważniejszych przedstawicieli branży motoryzacyjnej oraz biznes.
Źródła, Kia Motors Polska
IBRM Samar