|
||||||
Volkswagen i Siemens chcą wspólnie poprawić bezpieczeństwo na drogach, szczególnie na skrzyżowaniach. Aby tego dokonać, opracowano nowe funkcje, które mogą wzbogacić wymianę informacji między samochodami i cyfrową infrastrukturą otoczenia. System wykorzystuje technologię WLANp (ITS-G5) w łączności samochodów z otoczeniem typu Car2X i jest obecnie testowany na ulicach Wolfsburga.
W ramach wspólnego projektu Wolfsburg, Volkswagen i Siemens utworzyły obszar testowy na głównej ulicy miasta, na której dziesięć sygnalizatorów świetlnych wyposażono w urządzenie do transmisji cykli świetlnych do pojazdów znajdujących się w pobliżu za pośrednictwem technologii WLANp (ITS-G5). W przyszłości pojazdy wyposażone w system łączności z otoczeniem typu Car2X będą w stanie przetworzyć te informacje i poinformować kierowcę o tym, że – na przykład – zielone światło jest lub za moment będzie włączone na wszystkich sygnalizatorach wzdłuż jego kierunku jazdy. Dzięki takiej informacji kierowcy będą mogli uniknąć niepotrzebnego hamowania lub przyspieszania. Już w najbliższej przyszłości samochody będą w stanie realizować tego typu funkcje bez udziału kierowcy. Funkcja „przewidywania” przez samochody kolejnych cykli świetlnych zwiększa przepustowość ulic w obszarach zabudowanych i przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa. Dwa skrzyżowania w Wolfsburgu zostały wyposażone w nowoczesne czujniki do wykrywania pieszych i rowerzystów. Manfred Fuhg, szef działu „Siemens Mobility Germany”, powiedział – „Skrzyżowania wyposażone w technologię czujników radarowych pozwalają znacznie zwiększyć dokładność wykrywania pieszych i rowerzystów. Informacja o ich obecności w pobliżu samochodów jest szczególnie cenna na rozbudowanych skrzyżowaniach i w tzw. czarnych punktach, gdzie często dochodzi do wypadków z udziałem tych uczestników ruchu”. Technologia stale się rozwija „Patrząc z dzisiejszej perspektywy szczególnie w miastach wykorzystanie infrastruktury drogowej zapewnia wiele zalet wraz z innymi korzyściami płynącymi z łączności samochodów z otoczeniem typu Car2X” – wyjaśnia Gunnar Koether, szef działu „Bezpieczeństwa pojazdów” w Volkswagenie. Wspólne dążenie do celu Klaus Mohrs, burmistrz Wolfsburga, z zadowoleniem przyjął inicjatywę Volkswagena i Siemensa – „Wolfsburg i Volkswagen postawiły sobie za cel, aby uczynić to miasto modelowym w dziedzinie cyfryzacji pod hasłem #WolfsburgDigital. Kiedy sygnalizacja świetlna i samochody potrafią się komunikować, korzyści z cyfryzacji są widoczne dla wielu ludzi”. |
||||||
O marce Volkswagen: „Przyszłość bliżej Ciebie” Marka Volkswagen Samochody Osobowe jest obecna na ponad 150 rynkach na całym świecie, produkując samochody w ponad 50 fabrykach, w 14 krajach. W 2017 roku Volkswagen wyprodukował ponad sześć milionów samochodów, w tym najpopularniejsze modele jak Golf, Tiguan, Jetta czy Passat. Aktualnie Volkswagen zatrudnia 198.000 pracowników na całym świecie. Marka posiada także ponad 7.700 punktów dealerskich, w których pracuje 74.000 osób. Volkswagen konsekwentnie napędza rozwój motoryzacji. Pojazdy elektryczne, inteligentna mobilność oraz cyfrowa przemiana to główne punkty strategii marki na przyszłość. |