W sierpniu marka Volkswagen przekazała klientom na całym świecie 513.300 pojazdów, co stanowi wzrost o 3,7 procenta w porównaniu z analogicznym miesiącem 2017 roku i jest nowym rekordem w sierpniu. Ogółem, od stycznia do sierpnia, dostarczono 4.137.900 aut, co stanowi wzrost o 6,2 procenta w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku i również jest rekordowym wynikiem. Jürgen Stackmann, Członek Zarządu Volkswagena ds. Sprzedaży, powiedział: „Sierpień był kolejnym silnym miesiącem dla marki Volkswagen na wielu rynkach: ustanowiliśmy rekordową liczbę dostaw w sierpniu oraz w okresie od stycznia do sierpnia. We wrześniu dostarczymy w Europie znacznie mniej aut w związku z przejściem na procedurę testową WLTP. Październik również będzie umiarkowanie dobry, ale spodziewamy się mocnego wzrostu liczby dostaw w listopadzie i grudniu”.
Dostawy w regionach i rynkach w sierpniu kształtowały się następująco:
• 132.700 pojazdów przekazano klientom w Europie, o 26 procent więcej niż w sierpniu 2017 r. Wzrost wynikał głównie z faktu, że na głównych rynkach Europy Zachodniej (poza macierzystym rynkiem niemieckim) program sprzedaży samochodów testowanych zgodnie z normą NEDC został wdrożony pomyślnie zanim 1-go września weszła w życie procedura testowa WLTP. Tak się stało w szczególności w Holandii (+59,3 procenta), Wielkiej Brytanii (+66,3 procenta), Hiszpanii (+55,1 procenta) i Szwecji (+44,8 procenta). Ogólnie rzecz biorąc, dostawy w Europie Zachodniej wzrosły o 26,1 procenta w porównaniu z rokiem poprzednim.
• 43.400 samochodów zostało dostarczonych klientom na rodzimym rynku w Niemczech, co stanowi wzrost o 17,3 procenta w porównaniu z rokiem poprzednim. Ofensywa marki Volkswagen z nowymi modelami – Polo, T-Roc, Tiguan Allspace, Arteon i Touareg była jednym z głównych czynników sukcesu. Ponadto, w Niemczech z powodzeniem wdrożono program sprzedaży aut homologowanych jeszcze według normy NEDC.
• 24.700 aut przekazano klientom w Europie Środkowo-Wschodniej, co stanowi wzrost o 25,6 procenta w porównaniu z rokiem poprzednim. Jedną z głównych przyczyn tego pozytywnego rozwoju była sytuacja w Rosji, gdzie dostawy były o 20,4 procenta wyższe niż przed rokiem, na poziomie 8.600 pojazdów.
• Najwyższy wzrost liczby dostaw ze wszystkich rynków na świecie, wynoszący aż 80,1 procenta, marka Volkswagen odnotowała w Polsce. Liczba rejestracji w sierpniu 2018 roku była wyższa o 2.846 samochodów w porównaniu z liczbą rejestracji w analogicznym miesiącu poprzedniego roku. Dzięki tak spektakularnemu wzrostowi liczby rejestracji udział Volkswagena w rynku zwiększył się o jeden punkt procentowy i wyniósł 11,3 procenta.
• 51.400 samochodów dostarczono w sierpniu klientom w Ameryce Północnej, czyli o 7,5 procenta mniej niż w tym samym miesiącu 2017 roku. W Stanach Zjednoczonych, gdzie do klientów trafiło 32.300 aut, nastąpił niewielki wzrost o 0,7 procenta. Podstawą sukcesu były SUV-y – Tiguan i Atlas. Ważnym czynnikiem tego wzrostu była również nowa Jetta, której miesięczne dostawy po raz pierwszy przekroczyły 10.000 sztuk. W Meksyku odnotowano spadek liczby dostaw o 16,6 procenta w wyniku ogólnie napiętej sytuacji w kraju.
• 44.900 pojazdów zostało przekazanych klientom w Ameryce Południowej, co stanowi wzrost o 10,9 procenta w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Sukces ten można w dużej mierze przypisać Brazylii, największemu rynkowi w regionie, gdzie dostarczono 32.300 samochodów, co stanowi wzrost o 26,4 procenta w porównaniu z analogicznym miesiącem 2017 roku. Kluczowym czynnikiem pozytywnego trendu jest ofensywa produktowa. Bardzo popularne okazało się Nowe Polo, które wybrało 6.500 klientów.
• w Chinach, największym pojedynczym rynku, marka Volkswagen dostarczyła 256.800 samochodów, czyli o 3,2 procenta mniej niż w sierpniu poprzedniego roku. Powodem spadku były zmiany ceł, które doprowadziły do tego, że klienci przyjęli podejście „pożyjemy – zobaczymy”. Wśród modeli szczególnie popularne były: Lavida, którą wybrało 42.900 klientów (+13,5 procenta), Sagita – przekazano 30.700 aut (+10,7 procenta) i Magotana, na którą zdecydowało się 18.900 klientów (+16 procent).
Źródło: Volkswagen