Poznań – Marka Volkswagen utrzymała w pierwszej połowie roku pozytywny trend, dostarczając klientom na świecie 3,12 miliona samochodów. Oznacza to, że w ciągu pierwszych sześciu miesięcy oddano do użytku klientom o 6,3 procenta więcej samochodów niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Jürgen Stackmann, Prezes Zarządu Volkswagena ds. Sprzedaży, stwierdził: „Mamy za sobą udane półrocze. Szczególnie warto podkreślić 20-procentowy wzrost sprzedaży aut marki Volkswagen na rynku brazylijskim. W Europie od chwili wprowadzenia modelu T-Roc złożono już na niego ponad 100.000 zamówień. W Niemczech w maju w pierwszej piątce najpopularniejszych nowo rejestrowanych modeli znalazły się same Volkswageny. W drugim półroczu czekają nas znacznie większe wyzwania. Wprowadzenie pomiarów zużycia paliwa według normy WLTP spowoduje zapewne w Europie przesunięcia w dostawach niektórych samochodów”.
Dostawy do klientów w czerwcu z podziałem na regiony i rynki: W Europie przekazano klientom w czerwcu 187.300 samochodów, czyli o 14,5 procenta więcej niż w poprzednim roku. Taki wzrost był możliwy m.in. dzięki dużemu popytowi na szwedzkim rynku (+87%). Z powodu większego opodatkowania samochodów z konwencjonalnymi silnikami, które weszło w życie od 1. lipca, w czerwcu rynek w Szwecji wręcz eksplodował. W Wielkiej Brytanii (+10,2%) utrzymuje się duży popyt na Golfa i Tiguana; popularnością cieszy się również nowe Polo. W Austrii (+14,5%) klienci chętnie wybierają T-Roca i Polo. Sprzedaż w Europie Zachodniej w porównaniu z czerwcem poprzedniego roku zwiększyła się o 14,1 procenta. Na niemieckim rynku dostarczono klientom 55.200 samochodów, co oznacza wzrost o 4,7 procenta w porównaniu z czerwcem 2017 roku. Nowy T-Roc miał bardzo udany debiut i znalazł się na czele najpopularniejszych aut w swojej klasie; klienci bardzo chętnie decydują się również na zakup Tiguana Allspace. W Polsce w czerwcu zarejestrowano 5.091 osobowych Volkswagenów, co stanowi wzrost o 46,6 procenta w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku. Największą popularnością cieszyły się modele Golf, Passat i Tiguan. W Europie Środkowej i Wschodniej dostarczono klientom 26.700 samochodów – oznacza to wzrost o 16,8 procenta w stosunku do czerwca poprzedniego roku. W samej Rosji sprzedaż zwiększyła się o 21,4 procenta do 8.900 aut. Bardzo dobrze sprzedają się tam zwłaszcza Polo (+1.600 sztuk) i Tiguan (+100 sztuk). W Ameryce Północnej do klientów trafiło 47.700 samochodów, czyli nieco mniej niż w poprzednim roku. Powodem jest m.in. zmniejszenie się rynku meksykańskiego. W USA ofensywa w dziedzinie aut typu SUV spowodowała wzrost sprzedaży o 5,7 procenta do 28.900 samochodów. Klientom w Ameryce Południowej dostarczono 38.900 pojazdów, czyli o 11,8 procenta więcej niż w czerwcu 2017 roku. W Brazylii, na największym rynku tego regionu, do odbiorców trafiło 27.400 samochodów. Oznacza to wzrost o 27,9 procenta w porównaniu z czerwcem poprzedniego roku. Volkswagen stał się w Brazylii drugą marką pod względem popularności. W Chinach Volkswagen dostarczył łącznie 228.500 samochodów – jest to taki sam poziom jak w roku ubiegłym. W tej liczbie znajduje się 40.800 modeli Lavida skonstruowanych na płycie podłogowej MQB i właśnie wprowadzonych do sprzedaży na tamtejszym rynku. Bora, Lamando i Sagitar także cieszą się popularnością. Z dniem 1. lipca w Chinach weszła w życie obniżka ceł wwozowych na samochody, co może mieć wpływ na sprzedaż w czerwcu i lipcu, ponieważ niektórzy klienci zapewne wstrzymywali się z zakupami. |
Źródło: Volkswagen |