Sprzedaż zelektyfikowanych Toyot w 2017 r.

Toyota Motor Corporation w 2017 r. sprzedała na całym świecie około 1,5 miliona samochodów zelektryfikowanych.

Był to jeden z celów określonych w planie strategicznym Toyota Environmental Challenge 2050 – pierwotnie japoński koncern planował go osiągnąć do 2020 r. Łącznie, klienci na świecie kupili w ubiegłym roku 1,52 samochodów zelektryfikowanych Toyoty i Lexusa, z czego zdecydowaną większość stanowią „klasyczne” hybrydy pozbawione możliwości doładowania baterii z zewnętrznego źródła prądu.

W 2017 r. z salonów wyjechało 51 tys. egzemplarzy modelu Prius Plug-in Hybrid (z czego ok. 26,7 tys. w Japonii, 21,7 tys. w Ameryce Północnej 2,5 tys. w Europie i ok. 100 na pozostałych rynkach). Mniejszą popularnością cieszyła się wodorowa Toyota Mirai (na zdjęciu). Sprzedano 2,7 tys. egzemplarzy tego modelu (ok. 800 w Japonii, 1,8 tys. w Ameryce Północnej i 135 na Starym Kontynencie).

Jak powiedział Shigeki Terashi, wiceprezydent Toyota Motor Corporation:
“Wystarczyło tylko 20 lat, aby sprzedaż zelektryfikowanych samochodów wzrosła z 500 aut rocznie w jednym kraju do 1,5 miliona pojazdów w ponad 90 krajach. Nasi klienci swoimi wyborami potwierdzają jakość, trwałość i niezawodność produkowanych przez nas hybryd. Dzięki nim mogliśmy zbudować solidną podstawę do dalszej rozbudowy gamy masowo produkowanych zelektryfikowanych aut”.

Od czasu premiery pierwszej generacji Priusa w 1997 r. Toyota Motor Corporation sprzedała łącznie 11,466 mln pojazdów zelektryfikowanych. Japoński producent informuje, że przełożyło się to na redukcję emisji CO2 o 85 milionów ton w porównaniu do sytuacji, gdyby wszystkie te samochody miały konwencjonalne silniki spalinowe.

Toyota zamierza znacznie rozszerzyć swoją ofertę pojazdów zelektryfikowanych oraz wybór alternatywnych napędów. W 2020 r. firma rozpocznie masową produkcję samochodów całkowicie elektrycznych – najpierw w Chinach i Indiach, następnie w Japonii, Europie i Stanach Zjednoczonych.

Na początku przyszłej dekady Toyota wprowadzi na rynek 10 modeli w pełni elektrycznych, zaś począwszy od 2025 r. każdy model Toyoty zostanie zelektryfikowany lub będzie miał przynajmniej jeden alternatywny napęd w cenniku. Planowane zwiększenie różnorodności oferty samochodów z alternatywnymi napędami służy realizacji planu Environmental Challenge 2050.

Ogłoszona w październiku 2015 r. strategia Toyota Environmental Challenge 2050 zawiera 6 głównych celów służących transformacji działalności firmy w taki sposób, aby bilans jej wpływu na środowisko był pozytywny. Pierwszy z nich zakłada redukcję do 2050 r. średniej emisji CO2 nowych samochodów sprzedawanych na całym świecie o 90% w stosunku do 2010 r. Aby to osiągnąć, Toyota przyjęła 4 średnioterminowe cele:

a) Do 2020 roku osiągnąć roczną sprzedaż hybryd na poziomie 1,5 miliona oraz łączną liczbę 15 milionów;
b) Zredukować do 2020 r. średnią emisję CO2 nowych samochodów o ponad 22% w porównaniu do 2010 r.;
c) Rozpocząć w 2017 r. sprzedaż miejskich autobusów na ogniwa paliwowe, koncentrując się najpierw na Tokio. Wprowadzić do tokijskiej komunikacji miejskiej ponad 100 tych autobusów przed Igrzyskami Olimpijskimi i Paraolimpijskimi 2020;
d) Uzyskać do 2020 r. roczną sprzedaż 30 000 samochodów na wodór. W Japonii osiągnąć miesięczną sprzedaż 1 000 samochodów na ogniwa paliwowe.

 

toyotanews.pl,