Przedsiębiorca Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o. Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w niektórych samochodach marki Mazda 6 model GG i GY, wyprodukowanych w Japonii od 14.03.2005 r. do 09.04.2007 r., stałe ich wystawienie na działanie wysokiej wilgotności może spowodować uszkodzenie obudowy urządzenia napełniającego (inflatora) poduszki powietrznej i nieprawidłowe napełnienie tej poduszki w przypadku kolizji, przy której konieczne jest zadziałanie poduszki powietrznej kierowcy i pasażera. Takie uszkodzenie obudowy inflatora może spowodować, że metalowe kawałki uderzą kierowcę lub pasażerów pojazdu, powodując obrażenia.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 739 pojazdów, o numerach VIN (* – oznacza dowolną cyfrę lub literę):
JMZ GG**** ** 600034 – 660106
JMZ GY**** **400026 – 468025
Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Mazda w celu bezpłatnej wymiany inflatorów.
Informacji związanych z kampanią udziela Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o. Oddział w Polsce, adres: ul. Postępu 14b, 02-676 Warszawa; tel.: 22 318 19 86.
UOKiK nie jest właściwy do informowania konsumentów odnośnie szczegółów akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2015 r., poz. 322, ze zm.).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.
Źródło: www.uokik.gov.pl