Nowy Opel Ampera-e już zdążył przyćmić konkurencję, jeżeli chodzi o nagrody. Jury plebiscytu Best Cars złożone z 27 redaktorów naczelnych czasopisma auto motor und sport i partnerskich publikacji z 21 krajów uhonorowało mistrza zasięgu z oferty Opla „Międzynarodową Nagrodą im. Paula Pietscha” za 2017 rok w uznaniu innowacyjnej technologii zastosowanej w tym modelu. Na Opla Amperę–e oddano aż 41 procent głosów, co dało mu przewagę ponad 10 punktów procentowych nad najbliższym rywalem.
„Ampera–e to samochód elektryczny do codziennej eksploatacji. Dzięki zasięgowi przekraczającemu 500 kilometrów jego użytkownik nie musi się martwić, że w akumulatorach nagle zabraknie energii. Jak przystało na laureata „Nagrody im. Paula Pietscha” Ampera–e jest modelem nie tylko wizjonerskim, lecz też modelem bardzo realnym, który jeszcze w tym roku trafi do dealerów” — powiedział dyrektor generalny firmy Opel, dr Karl-Thomas Neumann, podczas uroczystości wręczenia nagród w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Stuttgarcie.
Nagroda specjalna za znakomite koncepcje technologiczne jest przyznawana nieprzerwanie od 1989 roku. Jej patronem jest Paul Pietsch, były kierowca Formuły 1 i współzałożyciel Motor Presse Stuttgart. Warunkami otrzymania nominacji w kategorii innowacyjności są gotowość do produkcji seryjnej oraz widoczna wartość dodana dla klientów w obszarach ochrony środowiska, komfortu, bezpieczeństwa i kosztów eksploatacji.
Inżynierowie firmy Opel uwzględnili wszystkie te aspekty w trakcie prac nad Amperą–e. Elektryczny samochód z Rüsselsheim dysponujący zasięgiem powyżej 500 kilometrów (pomiar w cyklu NEDC: >500 km, wartość wstępna) otwiera nowy rozdział mobilności elektrycznej. Gwiazda Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu oferuje zasięg o co najmniej 100 kilometrów większy na jednym ładowaniu w porównaniu z konkurencją. Nawet zgodnie ze standardem WLTP (światowa zharmonizowana procedura badania pojazdów lekkich), który lepiej odzwierciedla rzeczywiste warunki jazdy, Ampera–e ma zasięg 380 kilometrów.
30–minutowe ładowanie za pomocą szybkiej ładowarki stałoprądowej o mocy 50 kW pozwala na kontynuowanie podróży przez dalsze 150 kilometrów (wartość średnia, oparta na wstępnych wynikach testów NEDC). Podane wartości dotyczą akumulatora litowo-jonowego nowej generacji, zastosowanego w modelu Ampera–e. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 360 Nm odpowiada za elektryzujący temperament rynkowej nowości. Silnik elektryczny zapewnia osiągi odpowiadające silnikowi spalinowemu o mocy 150 kW/204 KM, co pozwala na dynamiczne ruszanie i sprawną jazdę po autostradzie — to dwa z głównych atutów Opla Ampery–e. Ten kompaktowy samochód przyspiesza do 50 km/h w ciągu zaledwie 3,2 sekundy, a przyspieszenie w średnim zakresie obrotów od 80 do 120 km/h zajmuje mu tylko 4,5 sekundy (dane wstępne). Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 150 km/h w celu zwiększenia zasięgu.
Informacja jest ważna na dzień publikacji. Szczegółowe informacje dotyczące wprowadzenia do oferty opisanych modeli w poszczególnych krajach będą ogłoszone w terminie późniejszym. Niektóre wersje, elementy wyposażenia lub usługi mogą być dostępne wyłącznie na wybranych rynkach lub za dodatkową opłatą.
Źródło: media.gm.com