Jeszcze nie tak dawno hiszpańska marka nie była w zbyt dobrej sytuacji, ale od pewnego czasu pnie się do góry, czego dowodem jest bieżący rok.
W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2016 roku Seat zanotował zysk operacyjny na poziomie 137 milionów euro, co jest wynikiem 11x lepszym, niż dwa lata temu (12 mln euro). Głównymi motorami sprzedaży hiszpańskiej marki jest pierwszy jej SUV – Ateca oraz ciągły wzrost zainteresowania Alhambrą (pomimo kurczenia się rynku minivanów).
Jesteśmy usatysfakcjonowani operacyjnym zyskiem, uzyskanym w okresie od stycznia do września 2016 roku. – powiedział Luca de Meo, prezes Seata – Sukces Ateki jest bardzo widoczny w tym wyniku i pokazuje, że nasza ofensywa modelowa bez wątpienia przyczyni się do znacznego wzmocnienia marki. Leon, Ibiza i Arona pozwolą kontynuować dobrą passę.
Prezes Seata odniósł się w ostatnim zdaniu do niedawnych zapowiedzi, zgodnie z którymi w przyszłym roku na rynku pojawi się zmodernizowany Leon (został już on zaprezentowany), a także wejdzie do sprzedaży kolejna generacja Ibizy oraz miejski crossover Arona.
W okresie od stycznia do września 2017 roku sprzedaż Seata wzrosła o 4,5 % (312 900 aut). Największym wzrostem zainteresowania cieszyła się Alhambra (+ 23 %) oraz Leon (+ 7,7 %). W Polsce w tym okresie klientów znalazło o 14,3 % więcej samochodów, niż rok wcześniej.
Źródło: www.interia.pl