Volvo notuje najwyższą sprzedaż miesięczną w historii marki

W centrali Volvo w szwedzkim Goeteborgu jest okazja do świętowania – globalny wzrost sprzedaży miesięcznej o 26% w porównaniu z listopadem 2014 r. To najwyższa sprzedaż miesięczna w historii marki. Kluczowe modele, które napędzały sprzedaż w tym miesiącu to model XC90, XC60 oraz V40 i V40 Cross Country.

49 055 samochodów, które zostały sprzedane w ub.miesiącu przez Volvo to wynik rekordowy – jeszcze nigdy w 88-letniej historii marki nie sprzedano tylu sztuk Volvo w jednym miesiącu. To kolejny krok do realizacji planu, jakim w perspektywie średnio-terminowej jest sprzedaż przeszło 800 000 aut rocznie. Aby osiągnąć taki poziom sprzedaży w ciągu najbliższych 4 lat, Volvo całkowicie odnowi gamę oferowanych modeli.

Wynik zanotowany przez Volvo XC90 przeciera szlaki najnowszemu modelowi marki – limuzynie S90. To kolejne auto zbudowane na platformie SPA, które czerpie ze stylistycznych wzorców znanych z jego potężniejszego brata. XC90 to także główny czynnik napędzający sprzedaż w USA. Wzrost sprzedaży o 90,5% w stosunku do listopada 2014 to wynik, na który decydujący wpływ miał właśnie popyt na szwedzkie SUV’y. Łącznie w USA sprzedaż zamknęła się wynikiem 6 903 szt.

Popularność Volvo rośnie także w Europie. 26 646 sprzedanych aut marki to o 23,9% więcej niż rok wcześniej. Szwedzki oddział marki raportuje udział w rynku na poziomie 24,3%, zaś rynki niemiecki i holenderski okazały się być najszybciej rosnącymi. Na Starym Kontynencie największą popularnością cieszyły się modele V40 oraz XC60, największy wzrost z kolei zanotował flagowy XC90. 15,8% wzrostu notuje chiński oddział marki, co łącznie dało sprzedaż 8 045 samochodów w listopadzie. Wciąż najpopularniejszymi modelami w Państwie Środka są Volvo XC60 oraz S60L.

Globalnie, wśród najpopularniejszych modeli Volvo prowadzi XC60 z wynikiem 13 988 sprzedanych egzemplarzy (2014: 12 360), na drugim miejscu znajduje się Volvo V40 oraz V40 Cross Country, których dostarczono łącznie 9 656 (2014: 9 591). Trzecim w kolejności najpopularniejszym modelem był flagowy Volvo XC90 – 6 792 szt. oznacza, że sprzedaż tego modelu cały czas rośnie.

źródło: Volvo

AUTOR:  WNP.PL (AG)