Hyundai zrealizował największą w historii dostawę do Europy 50 samochodów wyposażonych w ogniwa paliwowe, ix35 Fuel Cell. Firma pracuje też nad rozwojem infrastruktury do tankowania – powiedziała manager ds. PR Hyundai Polska Katarzyna Kaszubkiewicz.
„Hyundai prowadził prace badawcze nad rozwojem technologii zastosowania ogniw paliwowych od 1998 roku. W styczniu 2013 roku z taśmy produkcyjnej zjechał pierwszy na świecie produkcyjny samochód FCEV – ix35 Fuel Cell” – tłumaczyła Kaszubkiewicz.
Firma podkreśliła, że po dostarczeniu nowej partii samochodów wodorowych w Europie jest już 250 egzemplarzy samochodów ix35 Fuel Cell.
„Z tego względu marka aktywnie działa na rzecz budowania infrastruktury tankowania wodoru. Już na początku 2014 roku Hyundai zaangażował się w dwa projekty: HyFIVE and HyTEC – będące częścią Wspólnego Przedsięwzięcie na Rzecz Ogniw Paliwowych i Wodorowych (Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking: FCH JU), którego nadrzędnym celem jest rozbudowa infrastruktury wodorowej w Europie” – podkreśliła Kaszubkiewicz.
Południowokoreański koncern podkreśla jednocześnie, że „dzięki rozbudowującej się w Europie infrastrukturze tankowania, wodorowy Hyundai będzie dostępny do końca roku w 13 europejskich krajach po tym, jak sieć dystrybucji poszerzy się o kolejne dwa rynki: Hiszpanię i Szwajcarię”. Do tej pory samochód był dostępny dla klientów m.in. z Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii czy Austrii.
Poza ix35 Fuel Cell w Europie można też kupić wodorowy samochód Toyoty – Mirai, który od września 2015 roku jest oferowany w Wielkiej Brytanii, Danii i Niemczech. Swój pojazd na ogniwa paliwowe (Clarity Fuel Cell) zaprezentowała niedawno Honda, która była pierwszym producentem samochodówwodorowych. Już w 2008 roku rozpoczęła małoseryjną produkcję modelu FCX Clarity, który w specjalnym planie finansowania był dostępny w Kalifornii i Japonii.