Nowa strategia rozwoju Volkswagena

Nowo powołany zarząd marki na specjalnym posiedzeniu podjął kolejne decyzje dotyczące strategii działań Volkswagena. Prezes zarządu, dr Herbert Diess, zapowiedział ważne decyzje dotyczące nowych produktów: nową strategię w dziedzinie silników Diesla przewidującą zastosowanie najnowocześniejszych technologii, rozwój standaryzowanych konstrukcji dla samochodów elektrycznych – osobowych i lekkich dostawczych, a także stworzenie zupełnie nowego Phaetona kolejnej generacji.

Dr Herbert Diess podkreślił: „Marka Volkswagen na nowo definiuje swoją strategię dotyczącą przyszłości. Będziemy wydajniejsi, stworzymy nową gamę produktów oraz kluczowych technologii, a dzięki przyspieszonej realizacji programu efektywności wdrożymy najnowocześniejsze rozwiązania”.

Nowa strategia w dziedzinie silników Diesla
W wypadku diesli postanowiono o całkowitym i jak najszybszym przejściu na technologie SCR i AdBlue – dotyczy to rynków Europy i Ameryki Północnej. W pojazdach z silnikami wysokoprężnymi będą stosowane jedynie te systemy oczyszczania spalin, które są najlepsze z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego.

Konsekwentny rozwój modułowej platformy konstrukcyjnej
Sprawdzona standardowa modułowa platforma konstrukcyjna MQB, za rozwój której odpowiedzialność w ramach koncernu ponosi marka Volkswagen Samochody Osobowe, zostanie mocno rozwinięta. Największy nacisk zostanie położony na auta hybrydowe typu plug-in o jeszcze większym zasięgu, na wielkoseryjne samochody elektryczne o zasięgu do 300 km, na zastosowanie w pojazdach instalacji elektrycznej o napięciu 48 wolt (tzw. łagodne hybrydy) oraz na coraz efektywniejsze silniki Diesla, benzynowe, a także napędzane gazem ziemnym.
Zostaną opracowane nowe standardy dotyczące systemów asystujących oraz połączenia pojazdów w sieć.

Zestaw elementów do budowy pojazdów elektrycznych
Na podstawie doświadczeń płynących z wykorzystania istniejących zestawów konstrukcyjnych zostanie opracowany zestaw elementów (MEB) do budowy elektrycznych aut klasy kompaktowej. Będzie on wykorzystywany przez różne marki i będzie umożliwiał konstrukcję samochodów osobowych oraz lekkich dostawczych. Dzięki temu możliwe stanie się wykorzystanie synergii w ramach koncernu w pracach nad kolejnymi projektami dotyczącymi samochodów elektrycznych. System ten zostanie opracowany z myślą o zastosowaniu w pojazdach różnego typu i z różnymi rodzajami nadwozia, pozwoli na zaprojektowanie szczególnie emocjonujących samochodów oraz na uzyskanie przez nie zasięgu od 250 do 500 km wyłącznie w trybie elektrycznym.

Nowy Phaeton – przyszłość należy do napędu elektrycznego
Samochód zostanie wyposażony w całkowicie elektryczny układ napędowy pozwalający na poruszanie się na dalekich dystansach, będzie zintegrowany z siecią oraz wyposażony w systemy asystujące kolejnej generacji. Nowy Phaeton będzie wyróżniał się też oryginalną stylistyką.

Źródła
  • VW
IBRM Samar