Euro NCAP: Skromny początek 2015

Pierwsza w tym roku kalendarzowym seria testów zderzeniowych Euro NCAP i tylko trzy rozbite modele. W dodatku żadne z aut nie uzyskało maksymalnej oceny 5-gwiazdowej.

Oto zestawienie modeli i wyników testów zderzeniowych, jakie organizacja Euro NCAP podała do wiadomości w lutym 2015. W omawianej grupie jest nowe Audi TT, które z powodu braku na pokładzie systemu automatycznego hamowania awaryjnego ostatecznie uzyskało ocenę 4-gwiazdkową. Warto podkreślić, że TT jest pierwszym modelem, jaki oceniono według nowego protokołu testów zderzeniowych Euro NCAP AD 2015.

Mamy też wyniki dla siostrzanych modeli Opel Vivaro/Renault Trafic po zmianach generacyjnych. Poczynając od roku 2016 samochody reprezentujące segment furgonów/minibusów będą według Euro NCAP oceniane według kryteriów, które są praktycznie takie same jak w przypadku osobówek.

AUDI TT
ocena łączna (gwiazdki): 4
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 81%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 68%
– ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 82%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 64%

OPEL VIVARO
ocena łączna (gwiazdki): 3
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 52%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 91%
– ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 53%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 57%

RENAULT TRAFIC
ocena łączna (gwiazdki): 3
– bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 52%
– bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 91%
– ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 53%
– ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 57%

IBRM Samar