W roku ubiegłym model Porsche Cayenne znalazł na polskim rynku łącznie 273 nabywców. To najwięcej w całej gamie produktowej marki z Zuffenhausen.
Tymczasem na miejsce drugie listy przebojów w gamie Porsche AD 2014 wysforował się Macan. Ten sportowy SUV skusił w Polsce 175 nabywców.
„Rok 2014 przyniósł znaczne umocnienie marki Porsche na rynku polskim. Początek roku stał zdecydowanie pod znakiem modelu Cayenne, po czym zaprezentowaliśmy aż osiem premier – najważniejszą z nich było dla nas wprowadzenie modelu Macan. Ten średniej wielkości SUV o silnie sportowym charakterze błyskawicznie zdobył sobie grono gorących wielbicieli – podkreśla Andrzej Żelazny, dyrektor marki Porsche w Polsce.
Za modelami Cayenne i Macan trzecie miejsce podium w koncernowych statystykach sprzedaży padło natomiast łupem Porsche Panamery, która zanotowała wynik 120 sprzedanych egzemplarzy (+21,2%). Przewaga tej sportowej limuzyny nad czwartym w kolejności graczem – czyli kultową „911” – wyniosła jednak zaledwie 9 oczek.
Na Porsche 911 zdecydowało się w roku ubiegłym łącznie 111 klientów w Polsce, co daje wzrost o dynamice ponad 54%.
: