Na rynku niemieckim rodzime marki spod znaku Volkswagena, Audi czy Mercedesa cieszą się aktualnie największym wzięciem wśród kupujących. Model którego producenta zajmuje pierwsze miejsce w rankingu popularności AD 2014?
Drugi w kolejności model na liście przebojów w Niemczech to również reprezentant tej samej marki – czyliVolkswagen Passat (66 600 rejestracji). Jednak w przeciwieństwie do Golfa, Passat nie może być jeszcze na 100% pewny utrzymania zajmowanej pozycji do końca roku. Dlaczego? Otóż dlatego, że na zderzaku siedzi mu koncernowy brat z segmentu B. To Volkswagen Polo, na którego postawiło nad Renem prawie 64 000 klientów.
Jak więc widać, na niemieckim moto-rynku do samego końca toczyć się będzie ostra rywalizacja o to, który model ze stajni Volkswagena zajmie ostatecznie drugie miejsce w rankingach rejestracyjnych. Blisko czoła peletonu jest ponadto Audi A3 oraz Volkswagen Tiguan. Oba wspomniane modele – dzięki wynikom na poziomie 61 100 oraz 57 700 egzemplarzy – do końca listopada plasowały się odpowiednio na pozycji czwartej oraz piątej.
Natomiast najwyżej notowanym na rynku niemieckim modelem osobowym, który nie reprezentuje żadnej z marek Grupy Volkswagen, jest Mercedes Klasy C. Limuzyna spod znaku srebrnej gwiazdy uzyskała do końca listopada wynik łącznie ponad 54 700 egzemplarzy i ma sporą szansę utrzymać zajmowaną pozycję w rankingu na koniec całego roku kalendarzowego.
Autor: Rafał Żaglewski