Firma Alphabet Polska, działająca w branży CFM, spytała klientów czy wprowadziliby do swoich flot auta elektryczne. Połowa ankietowanych odpowiedziała, że rozważyłaby taki projekt. Na liście marzeń znalazły się m.in. BMW i3, Volvo V60 czy Nissan Leaf.
Zapewne ten 400 proc. wzrost liczby rejestracji aut elektrycznych i rekordowe (jak na ten segment rynku) wyniki BMW i3 skłoniły firmę Alphabet Polska do zorganizowania dla klientów jazd testowych tym modelem oraz przeprowadzenia oryginalnego badania mającego dać odpowiedź na pytanie czy auta na prąd mają przyszłość w firmowych flotach. W badaniu wzięło udział 40 osób. Wnioski? Choć zaledwie 3 proc. ankietowanych firm użytkuje obecnie w swojej flocie pojazdy elektryczne, to aż 96 proc. biorących udział w badaniu wyraziło chęć dowiedzenia się więcej na temat oferty oraz możliwości tego typu aut. 57 proc. pytanych nie była pewnych jak testowany samochód sprawdziłby się we flocie. Jednocześnie jednak, 11 proc. wystawiło mu pozytywną opinię. Aż połowa biorących udział w badaniu zadeklarowała chęć przeanalizowania swojej floty pod kątem możliwości wprowadzenia do niej samochodów elektrycznych.
– Wyniki ankiet pokazują, że auta elektryczne wciąż stanowią nowe zagadnienie dla osób zarządzających flotami, a co za tym idzie nie mają jeszcze dużej rzeszy zwolenników. Najważniejszym wnioskiem płynącym z naszego badania jest to, że fleet managerowie coraz przychylniej patrzą na auta elektryczne oraz są skłonni sprawdzić potencjał ich wykorzystania w swoich flotach – mówi Tomasz Krawczyk, kierownik projektu eMobility w Alphabet Polska.
Za największą zaletę samochodów elektrycznych aż 3/4 ankietowanych uznało typowe dla nich przyspieszenie, dopiero na dalszych pozycjach wskazali oni takie kwestie jak niskie koszty eksploatacji, nowoczesny design, czy bezgłośne użytkowanie. Największym zmartwieniem badanych były natomiast – dostępność punktów ładowania zasięg aut na prąd
W ramach badania Alphabet sprawdził także, jakimi jeszcze – obok BMW I3 – elektrycznymi modelami są zainteresowani klienci, biorący udział w programie jazd testowych. Na pierwszym miejscu znalazło się Volvo V60, za nim ex aequo Renault Zoe i Nissan Leaf, a stawkę zamknął Opel Ampera.
Alphabet Polska Oprac. PJ