Francja: Top marki niemieckie 2014

Na rynku francuskim rodzime marki spod znaku Renault, Citroena i Peugeot kontrolują ponad 50% sprzedaży nowych samochodów osobowych. Wśród marek zagranicznych najwyższym udziałem rynkowym nad Sekwaną może pochwalić się Volkswagen (7,7%).

Jak podaje stowarzyszenie branży motoryzacyjnej CCFA, wśród marek wywodzących się z Niemiec największą sprzedażą nowych samochodów osobowych na rynku francuskim mogą pochwalić się w pierwszym kwartale następujący importerzy:
1. Volkswagen: 34 507 sztuk (-4,6%)
2. Opel: 15 540 sztuk (+1,1%)
3. Audi: 12 621 sztuk (-1,7%)
4. BMW: 10 604 sztuk (+0,3%)
5. Mercedes-Benz: 9 296 sztuk (-14,6%)

Z kolei przy uwzględnieniu wyników tylko za marzec bieżącego roku, wzrost sprzedaży uzyskały w omawianym rankingu marki BMW (+18,1%), Opel (+17,4%) oraz Volkswagen (+8,9%).

W sumie rynek francuski osiągnął w pierwszym kwartale wynik nieco ponad 446 600 rejestracji, czyli o 2,9% więcej niż w analogicznym czasie roku poprzedzającego.

W rankingu poszczególnych modeli marek niemieckich największą sprzedażą we Francji może pochwalić się Volkswagen Polo, który w zestawieniu zajmuje miejsce dwunaste z wynikiem około 10 400 egzemplarzy w pierwszym kwartale. Z kolei o dwa oczka niżej plasuje się Volkswagen Golf, którego rejestracje przekroczyły łącznie 10 000 sztuk.

Autor: Rafał Żaglewski

IBRM Samar: