7 lat Mazdy Motor Poland

Mazda Motor Poland oficjalnie rozpoczęła sprzedaż samochodów w czerwcu 2008 roku. Od tego czasu z autoryzowanych salonów wyjechało na polskie drogi ponad 30 tysięcy samochodów japońskiej marki.

Największą popularność wśród klientów zdobyły: Mazda6 (10 519 zarejestrowanych egzemplarzy), zaraz za nią Mazda3 (9 489) i Mazda CX-5 (4 744).

– Cieszy nas przede wszystkim ogromny sukces modeli nowej generacji SKYACTIV Mazdy – to zdecydowanie przełom dla marki w ciągu tych 7 lat, mówi Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Polska. Przyciągamy też coraz więcej odbiorców z segmentu premium. Analizując zamówienia przewidujemy w tym roku sprzedaż ok. 9 tys. samochodów – dodaje szef marki w Polsce.

Rejestracje poszczególnych modeli w okresie 1 czerwca 2008 – 31 lipca 2015 r. wyglądały następująco: Mazda6 (10 519 szt.), Mazda3 (9 489), CX-5 (4 744), Mazda2 (2 660), CX-7 (1 421), Mazda5 (601), CX-9 (524), MX-5 (358), CX-3 (61). W sumie, dokładnie 30 377 szt. Mazdy.

W czerwcu 2008 r. działało 11 autoryzowanych punktów dealerskich i 17 autoryzowanych stacji obsługi (ASO), a dziś sieć obejmuje 30 punktów dealerskich i 15 ASO.

WNP.PL,

źródło: Mazda