1000 Młodych Ratowników na Finale WOŚP

Podczas 26 Finału WOŚP warszawiacy licznie przybyli na Plac Defilad. Nie tylko wrzucali pieniądze do puszek czy bawili się przy muzyce, ale także uczyli się ratować innych. W specjalnej strefie Volkswagena blisko 1 000 dzieci nauczyło się udzielać pierwszej pomocy, tym samym zostając superbohaterami. Działania realizowane są w ramach programu „Mali Ratownicy”, który wspólnie prowadzą marka Volkswagen oraz Fundacja WOŚP. Jego celem jest nauczenie dzieci w Polsce zasad udzielania pierwszej pomocy. Program jest kontynuacją działań Orkiestry, która od 2006 roku realizuje Program Edukacyjny Ratujemy i Uczymy Ratować, dzięki któremu dzieci w Polsce uczą się zasad udzielania pierwszej pomocy.

Pierwsza pomoc to jedna z ważniejszych umiejętności. „Bezpieczeństwo i troska o ludzi są dla nas niezwykle istotne i to właśnie z tych powodów, po raz kolejny, byliśmy obecni ze strefą Małych Ratowników podczas finału WOŚP. Jak pokazały ostatnie miesiące wiedza z zakresu pierwszej pomocy przekazana dzieciom może uratować życie.” – mówi Tomasz Tonder, PR Manager Volkswagen.

W ramach współpracy z Fundacją Volkswagen zorganizował w Warszawie podczas 26. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy strefę Małych Ratowników. Przez dwa dni najmłodsi uczyli się od doświadczonych instruktorów RUR jak udzielać pierwszej pomocy. Wspierały ich w tym gwiazdy.

„Małym Ratownikiem możesz zostać w każdej sytuacji. To nie musi być sytuacja zagrożenia życia. To może być sytuacja gdy ktoś się przewrócił lub leży nieprzytomny i należy się nim po prostu zainteresować. My to nazywamy „supermocą” dlatego, że te dzieciaki ratują komuś życie, a co innego robią superbohaterowie jak właśnie nie to”. – mówi Kuba Wesołowski, ambasador programu Mali Ratownicy. Po warsztatach przyszedł czas na sprawdzenie swoich umiejętność. Filip Chazjer oraz Ula Chincz stworzyli własne drużyny i zaprosili najmłodszych do interaktywnej gry – „Wielkiego Wyzwania – Zostań Superbohaterem”. Wyzwanie składało się z czterech przystanków. Na każdym z nich dzieci mogły sprawdzić nabyte wcześniej supermoce: znajomość numeru alarmowego, wiedzę z zakresu pierwszej pomocy, skompletowanie apteczki czy ułożenie poszkodowanego w pozycji bocznej ustalonej. Rywalizacja była bardzo zacięta, ale przede wszystkim stanowiła dla dzieci dobrą zabawę. „Dzieci nie mają poczucia, że teraz mają siedzieć i uczyć się pierwszej pomocy, tylko bawią się, grają, skaczą. Mogą się wyszaleć, wyhasać i jednocześnie zbierać tę wiedzę, co jest cudowne” – mówi Ula Chincz.

Na zakończenie intensywnego dnia wszyscy mali ratownicy otrzymali atrybuty superbohaterów – koszulki, peleryny oraz maski. Najmłodsi zabrali do domu także książeczki na temat pierwszej pomocy oraz dziecięce apteczki. „Z pierwszą pomocą jest jak z nauką języków obcych. Raz zdobyte umiejętności trzeba powtarzać i ćwiczyć tak by weszły nam w nawyk. Właśnie dlatego rozdajemy dzieciom atrybuty superbohaterów i materiały edukacyjne. By w domu mogły bawić się, a tym samym przypominać sobie numery alarmowe, zasadę 30 na 2, czy pozycję bezpieczną. Wiemy także, że dzieci dzielą się nowymi umiejętnościami, z których są bardzo dumne, ze swoimi rodzicami. Tym samym całe rodziny zdobywają supermoc i wiedzą jak zachować się w sytuacji zagrożenia, pomóc drugiemu człowiekowi a czasem nawet uratować życie” – tłumaczy Tomasz Tonder.

W ramach programu „Mali Ratownicy” przeszkolonych zostało już ponad 9 000 dzieci. W 2017 roku „Mali Ratownicy” pojawili się w najpopularniejszych, nadmorskich miejscowościach m.in.: Kołobrzegu, Świnoujściu czy Władysławowie. Jesienią w stacjach dealerskich Volkswagena odbyły się Dni Małych Ratowników. Dzieci uczyły się udzielania pierwszej pomocy także w Kołodziejewie, podczas przekazania Mobilnego Miasteczka Ruchu Drogowego Volkswagena, które było pierwszą nagrodą w Ogólnopolskim Konkursie „Ratujemy i Uczymy Ratować” organizowanym przez Fundację WOŚP. Wszędzie tam dzieci mogły zdobyć supermoc i stać się bohaterami, którzy potrafią udzielać pierwszej pomocy. Volkswagen wspiera Fundację WOŚP także flotą samochodów. W 2016 roku marka użyczyła swoje najnowsze auta na potrzeby programu „Ratujemy i Uczymy Ratować” oraz do obsługi wolontariatu WOŚP „Pokojowego Patrolu”. Fundacja dotarła do 315 szkół podstawowych i przeszkoliła 519 nauczycieli.

Źródło: www.mototarget.pl