Zadbaj o układ chłodzenia przed upałami

Jak przygotować układ chłodzenia na upały? Czy chłodnica może nie pracować prawidłowo, gdy temperatura otoczenia jest nieznośnie wysoka? Te i podobne pytania pojawiają się zawsze przed wakacjami, gdy mamy przed sobą długie podróże samochodem, a upał daje się we znaki nie tylko nam, ale wpływa też na nasze auto.

Naczelnym zadaniem układu chłodzenia jest utrzymanie optymalnej temperatury oraz ochrona przed przegrzaniem silnika. Jeśli jednostka jest źle chłodzona, nie tylko pogarszają się parametry jej pracy, ale może nawet dojść do awarii silnika. Układ chłodzenia jest zaprojektowany, by utrzymywać optymalną temperaturę nawet w bardzo gorące dni, jednak dzieje się tak pod warunkiem, że system jest w pełni sprawny, a płyn chłodniczy nie jest zużyty lub rozcieńczony.

Aby uniknąć podczas urlopu nieprzyjemności związanych awarią auta warto poświęcić trochę czasu, zajrzeć pod maskę i skontrolować, m.in. układ chłodzenia.
Po pierwsze, koniecznie należy przyjrzeć się przewodom, wężykom oraz samej chłodnicy. Wszelkie zabrudzenia, osady wpływają negatywnie na działanie całego systemu. Tylko czysty układ gwarantuje właściwą pracę i chroni silnik.
W celu usunięcia zanieczyszczeń warto zastosować BIZOL Radiator Clean+ r70, który jest  skondensowanym środkiem specjalnie opracowanym do czyszczenia układów chłodzących. Zawarte w nim dodatki w bezpieczny sposób rozpuszczają węglan wapnia, który odpowiada w znacznym stopniu za tworzenie się zatorów w układzie chłodzenia. Środek warto stosować profilaktycznie, przy okazji każdej wymiany płynu chłodniczego, aby zapobiec powstawaniu osadów.
Po drugie, trzeba pamiętać o regularnej kontroli stanu płynu chłodniczego i jego wymianie. Jeżeli stwierdzimy znaczny ubytek chłodziwa musimy sprawdzić szczelność układu i zdiagnozować, a następnie usunąć miejsce wycieku.
Specjaliści co do zasady, nie zalecają dolewania nowego płynu, do tego który już jest, w celu uzupełnienia ubytku. Taka mieszanina zmienia parametry cieczy, która ma wówczas nieokreślone właściwości. Zdecydowanie lepiej jest po prostu usunąć stary płyn i wlać nowy. W ofercie firmy BIZOL znajdują się wysokiej jakości płyny chłodnicze, które gwarantują sprawne działanie układu chłodzenia, a tym samym ochronę silnika przed przegrzaniem.

BIZOL Coolant G11  to płyn chłodniczy typu long-life na bazie glikolu etylenowego wzbogacony pakietem dodatków chroniących przed korozją. Przeznaczony jest do samochodów z silnikiem benzynowym lub diesla, które wymagają płynów chłodniczych bez zawartości azotynu. Neutralny dla gumy i plastiku.

BIZOL Coolant G12 to wolny od silikatów, amin i siarczanów  nowoczesny płyn chłodniczy typu long-life. Zawiera pakiet dodatków chroniących układ chłodzenia przed korozją i spienieniem.  Nadaje się do stosowania w aluminiowych blokach silników. Nie oddziałuję na gumę, plastik i inne materiały uszczelniające. Może być mieszany z innymi płynami na bazie glikolu mono etylowego (np. G11).

BIZOL Coolant Asia  jest produkowany na bazie glikolu etylenowego i zawiera składniki fosforanowe, które są charakterystyczne dla wymagań azjatyckich producentów samochodów. Nie zawiera azotynów, krzemianów, amin, boranów. Formuła ta charakteryzuje się wyjątkowo długimi interwałami wymiany (aż do 10 lat).

Płyny chłodnicze BIZOL Coolant G11 , Coolant G12 oraz Coolant Asia mają postać koncentratu.  Przed użyciem należy  je rozcieńczyć z wodą demineralizowaną.

 

O BIZOL

BIZOL jest niemieckim producentem olejów silnikowych i płynów technicznych. Firma powstała w 1998 roku w Berlinie. Marka BIZOL  jest własnością jej założyciela –  Borisa Tatievskiego, a zarządzana jest przez holding BITA Trading GmbH.  Produkty BIZOL są  dziś sprzedawane w 75 krajach. Dzięki dynamicznej ekspansji światowych rynków, do końca 2018 roku firma obecna będzie w 100 państwach na 5 kontynentach