Wyniki sprzedaży Grupy PSA po pierwszym półroczu 2016 r.

19 lipca 2016

W stosunku do pierwszego półrocza 2015 roku, sprzedaż Grupy w Europie zwiększyła się o 7,4 proc. i wyniosła 1,056 mln samochodów.

Sprzedaż PEUGEOT wzrosła o 7,9 proc. do 601 tys. samochodów, głównie dzięki wynikom modeli Peugeot 2008 (+ 16 proc. i 99 900 sprzedanych sztuk) oraz Peugeot Partner (+ 8 proc. i 62 800 sztuk), które uplasowały się w swoich segmentach na drugim miejscu w Europie. Nadal rośnie sprzedaż Peugeot 208 (+ 15 proc. i 157 800 sprzedanych sztuk) oraz 308 (+ 10 proc. i 119 200 sprzedanych samochodów). Szczególnie dobre wyniki odnotowano we Włoszech (+ 17,4 proc.), Hiszpanii (+ 12,5 proc.) i Holandii (+ 8,8 proc.). W drugim półroczu Grupa prognozuje kolejne wzrosty sprzedaży, w związku z pojawieniem się licznych nowości: SUV-ów PEUGEOT 2008 i 3008 oraz PEUGEOT Travellera i PEUGEOT Experta.

Osiągając sprzedaż na poziomie 414 tys. samochodów, marka CITROËN odnotowała rekordowy wynik w ciągu ostatnich pięciu lat. Wzrost sprzedaży wyniósł 7,2 proc.. Na tę dynamikę miał wpływ przede wszystkim model C4 Picasso – lider na rynku kompaktowych vanów w Europie – a także C4 Cactus i C1. Wśród lekkich samochodów dostawczych sukces odniósł model Berlingo – lider w swoim segmencie. Dobre wyniki sprzedaży pozwoliły marce umocnić pozycję na ważnych rynkach, takich jak Wielka Brytania, Hiszpania i Niemcy. Planowane na drugie półrocze premiery zapowiadają kolejne wzrosty. Na rynek trafią nowości: C4 Picasso, Jumpy, SpaceTourer. Pojawi się również następca bestsellera marki – C3 w nowej odsłonie. Jego premiera jest planowana na jesieni 2016 r.

Sprzedaż marki DS wyniosła 40 900 sztuk. Marka odnotowała wzrost na poziomie 0,7 proc. Dzięki wprowadzeniu nowego DS 3 i nowego DS 3 Cabrio w marcu br. marka dysponuje w pełni odnowioną gamą. Warto zwrócić uwagę na sukces modeli DS 4 i DS 4 Crossback. O atrakcyjności tego ostatniego modelu może świadczyć fakt, że stanowi on aż 28 proc. sprzedaży obu kompaktowych modeli premium. Marka stale powiększa sieć sprzedaży. Na koniec czerwca br. posiadała w Europie 21. DS STORES i 86. DS SALONS.

Źródło: www.flota.com.pl