VW: Silnik nowej generacji MDB z Polkowic

W 2013 r. w polkowickiej fabryce ruszy produkcja silnika nowej generacji w technologii MDB.- W projekt MDB zainwestujemy kilkaset milionów złotych. Ponad 70 milionów złotych z tej kwoty to subwencja Ministerstwa Gospodarki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego z programu Innowacyjna Gospodarka – informuje Volkswagem Motor Polska.

Silnik ten jest częścią strategii budowy pojazdów modułowych MQB (Modularer Querbaukasten), w których karoseria, wyposażenie i wnętrze będą zindywidualizowane, natomiast elementy platformy, podwozie i niektóre komponenty będą wspólne dla wszystkich modeli.

Ta modułowa platforma podłogowa dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie uwzględnia wszystkie warianty napędu. Przy jej projektowaniu wzięto pod uwagę coraz większą różnorodność wersji napędów.

MQB pozwala na wbudowanie nie tylko dwóch aktualnie zupełnie nowych rodzin silników o modułowej konstrukcji (benzynowe: EA211, wysokoprężne: EA288), lecz także alternatywnych napędów, takich jak CNG (gaz ziemny), napędów hybrydowych czy komponentów napędowych dla samochodów elektrycznych.

Główną rolę w strategii MQB odgrywa modułowy system silników benzynowych (MOB) z nowymi seriami silników EA211, do których należy także pierwszy na świecie czterocylindrowy silnik z funkcją odłączania cylindrów (ACT) oraz modułowy system silników wysokoprężnych (MDB) z nowymi jednostkami serii EA288 – będzie on od lipca 2013 roku produkowany w VW MP w Polkowicach.

źródło: Volkswagen
mojeauto.pl