VW otrzymał pozwolenie na naprawę kolejnych 460 tys. aut z silnikami Diesla

16 sierpnia 2016

Niemiecki Federalny Urząd Ruchu Motorowego (KBA) udzielił koncernowi Volkswagen zgody na przeprowadzenie napraw technicznych w kolejnych 460 tys. samochodów z silnikami Diesla, w których wykryto oprogramowanie pomagające fałszować wyniki pomiarów spalin.

Ogólnie zezwolenie na naprawy dotyczy już 5 mln samochodów. Ostatnie pozwolenie KBA dotyczy państw europejskich, w których jest 8,5 mln samochodów Volkswagena, których dotyczy skandal z manipulacjami wynikami spalin. Na całym świecie jest to 11 mln aut.

Ostatnia decyzja KBA dotyczy samochodów z mniejszymi silnikami o pojemności 1,2 litra – wykorzystywanych np. w modelu Polo Volkswagena lub w Seacie Ibizie.

W następstwie dochodzenia prowadzonego przez podległą rządowi USA Agencję Ochrony Środowiska (EPA) Volkswagen przyznał się we wrześniu ubiegłego roku do zainstalowania w łącznie około 11 mln samochodów oprogramowania pomagającego fałszować wyniki pomiarów zawartości tlenków azotu w spalinach silników Diesla. Oprogramowanie to, znane pod angielską nazwą „defeat device” (urządzenie udaremniające), w celach oszczędnościowych wyłączało system neutralizowania tlenków azotu podczas normalnej eksploatacji samochodu i włączało go po rozpoznaniu, że silnik poddawany jest testom.

Volkswagen znalazł się w ten sposób w centrum największego skandalu, jaki dotknął w ostatnich latach globalną branżę motoryzacyjną.

W ramach ugody zawartej z wymiarem sprawiedliwości USA koncern motoryzacyjny zobowiązał się do wykupienia bądź przekonstruowania setek tysięcy sprzedanych w USA samochodów z silnikami Diesla, wpłacenia 2,7 mld dolarów na fundusz wspierania projektów ochrony środowiska oraz zainwestowania 2 mld dolarów w infrastrukturę służącą redukowaniu emisji.

Według agencji dpa poszkodowani amerykańscy klienci VW mogą liczyć na co najmniej 5,1 tys. dolarów odszkodowania. Jednak koncern odmawia zastosowania podobnego rozwiązania wobec swych klientów w Europie, gdzie sprzedano znacznie więcej pojazdów z oprogramowaniem, z oprogramowaniem manipulującym pomiarami emisji spalin.

Źródło: www.onet.pl