Volvo nie radzi sobie z zamówieniami

Nikt nie spodziewał się takiej popularności tego modelu, nawet sam producent. Volvo nie nadąża z produkcją V60 Plug-in Hybrid.
Klienci wyjątkowo upodobali sobie nowe Volvo V60 Plug-in Hybrid i producent zdecydował się prawie podwoić jego produkcję. Jedną z głównych przyczyn tej popularności jest niskie spalanie. Na 100 km samochód potrzebuje bowiem tylko 1,8 litra. Z kolei emisja CO2 wynosi 48 g/km.

To hybrydowe Volvo dysponuje napędem elektrycznym połączonym z silnikiem Diesla o mocy 285 KM i momencie obrotowym 640 Nm. V60 Plug-in Hybrid ma trzy tryby jazdy Pure, Hybrid oraz Power, a wyłącznie za pomocą elektrycznej jednostki potrafi pokonać do 50 km.

Producent chce zwiększyć produkcję ze 150 do 282 tygodniowo w fabryce w Torslanda w Szwecji, a w całym 2013 z zakładu wyjedzie 7600 egzemplarzy tego modelu. Cel na 2014 rok to 10 000 sztuk V60 Plug-in Hybrid.

mk / Onet