Volkswagen zwiększa sprzedaż. Planuje nową markę samochodów

Volkswagen w ciągu trzech kwartałów 2012 roku sprzedał prawie 10 proc. więcej aut niż rok wcześniej. Koncern chce podbić kraje BRIC nową marką.

Od stycznia Volkswagen znalazł nabywców na 6,71 mln aut wszystkich swoich marek: Volkswagen, Audi, Seat i Skoda. Oznacza to wzrost o 9,7 proc. rok do roku. We wrześniu nabywców znalazło 801 tys. samochodów, był to jednak najsłabszy miesiąc pod względem sprzedaży od maja. Wzrosła tylko 6,5 proc. rok do roku. Koncern dostarczył klientom ponad 492 tys. pojazdów marki własnej. W związku z tym o 300 tys. zredukowano prognozy sprzedaży na bieżący. Według planów Volkswagen ma do końca roku sprzedać 9,4 mln samochodów, o 900 tys. więcej niż przed rokiem.

Volkswagen jest jednak na dobrej drodze, by stać się największym producentem samochodów na świecie. Według planu realizowanego przez jego szefa Martina Winterkorna do 2018 roku koncern z Wolfsburga ma wyprzedzić Toyotę i General Motors.

Zastanawia się też nad stworzeniem nowej, taniej marki aut. Według Reutersa, który powołuje się na dwa źródła w firmie, nowy model samochodu miałby powstać do 2015 roku. Koncern chciałby nim powalczyć na rynkach krajów BRIC (Brazylia, Rosja, Indie i Chiny), gdzie obecnie nie ma dobrej pozycji. Rywalizowałby tam z Dacią (należącą do Renault) i Datsunem (japoński Nissan). Nowe auto miałoby kosztować od 5 do 10 tys. euro.

Niemiecki dziennik „Handelsblatt” cytowany przez Reutersa twierdzi, że Volkswagen nie zdecydował jeszcze o rodzaju nadwozia produkowanego auta. Może to być zarówno van, kombi, jak i niewielki sedan.

Rzecznik firmy Eric Felber nie potwierdził tych informacji, powiedział jedynie: „Regularnie przyglądamy się nowym segmentom i rynkom, także segmentowi tzw. samochodów budżetowych. Decyzja nie została jeszcze podjęta.

Do tej pory Volkswagen nie radził sobie najlepiej na wschodzących rynkach Indii i Azji Południowo-Wschodniej. Prawie trzy lata temu, w grudniu 2009 roku rozpadło się jego partnerstwo z Suzuki, które ma znaczącą pozycję na subkontynencie indyjskim.

Tekst pochodzi z serwisu Wyborcza.biz, zyhc, Reuters