Volkswagen w ofensywie – nowa strategia marki

Volkswagen ogłosił nowy program o nazwie „Together – strategia 2025”, który wprowadzi największe zmiany w historii firmy. Do 2025 roku pojawi się ponad 30 aut elektrycznych, a to dopiero początek nowości.

Strategia „Together” ma na celu zmianę podstawowego obszaru działalności koncernu Volkswagen i stworzenie nowych możliwości osiągania zysku. Co to oznacza?

Jedną z podstaw nowej strategii jest zmiana głównego obszaru działalności Volkswagena, czyli produkcji samochodów i jego głęboka przebudowa. W jej ramach poszczególne marki koncernu mają jeszcze bardziej różnić się od siebie, a gama modeli oraz silników zostanie zweryfikowana pod kątem najatrakcyjniejszych segmentów rynku, obiecujących największy wzrost.

Rentowność będzie też kluczem przy weryfikacji 340 modeli i wersji dostępnych dzisiaj w ramach koncernu; proces ten będzie uwzględniał regionalną specyfikę rynków i potrzeb klientów.

Szczególną uwagę Volkswagen poświęca samochodom elektrycznym i planuje w ich przypadku wielką ofensywę – w ciągu 10 lat na rynku ma się pojawić ponad 30 pojazdów elektrycznych napędzanych wyłącznie energią pochodzącą z akumulatorów (BEV).

Udział tego rodzaju pojazdów w światowym rynku aut osobowych może wynieść, według prognoz koncernu, około jednej czwartej. Sam koncern Volkswagen zamierza do 2025 roku sprzedawać od dwóch do trzech milionów samochodów elektrycznych typu BEV. Oznacza to udział w wysokości 20-25% w całej spodziewanej sprzedaży.

Co dalej? Nowymi „specjalnościami” koncerny mają się stać akumulatory do aut elektrycznych, ogólnie pojęta cyfryzacja oraz pojazdy autonomiczne.

Dalsze zmiany są mniej spektakularne dla przeciętnego zjadacza chleba, niemniej warto o nich wspomnieć. Koncern Volkswagen chce usprawnić wiele obszarów działalności i w tym celu nastąpi przebudowa biznesu związanego z komponentami, a także „szybka rozbudowa nowego obszaru działalności biznesowej dotyczącej rozwiązań w dziedzinie usług transportowych”.

Nie zabraknie inwestycji, których wartość sięgnie kilkanaście miliardów euro, a które finansowane będa dzięki wzrostowi efektywności w całym koncernie oraz dzięki optymalizacji gamy modeli.

– Swoimi markami i produktami Volkswagen od lat wzbogaca życie milionów ludzi na całym świecie. Chcemy kontynuować ten pozytywny rozwój i współtworzyć rozwiązania w dziedzinie transportu służące przyszłym pokoleniom. Warunkiem jest, żebyśmy – po tym ciężkim doświadczeniu, jakim jest sprawa diesli – potrafili wyciągnąć naukę z własnych błędów, usunęli to, co działało źle i wprowadzili w naszym przedsiębiorstwie nową kulturę opartą na otwartości, wartościach i uczciwości – oświadczył Prezes Zarządu Matthias Müller, prezentując w Wolfsburgu nową strategię.

– Koncern Volkswagen stanie się bardziej wyspecjalizowany, efektywniejszy, bardziej innowacyjny i ekologiczny, znajdzie się bliżej swoich klientów – i będzie nastawiony na stały rentowny wzrost – dodał Matthias Müller.

Źródło: Onet