Volkswagen uhonorowany w Polsce tytułem „The Best & More”

Tytuł „The Best & More” przyznawany jest głosami respondentów badania przeprowadzonego przez magazyn „WHY Story”. Volkswagen został doceniony za bezpieczne i zaawansowane samochody. Respondenci oraz organizatorzy plebiscytu docenili również ogromne zaangażowanie Volkswagena w Polsce oraz jego działalność społeczną.

Tytuł „The Best & More” otrzymują produkty, producenci oraz usługodawcy nie tylko o najwyższej liczbie wskazań w badaniu. Pod uwagę brane jest również zaangażowanie firm w takich dziedzinach, jak innowacje, bezpieczeństwo i ekologia. Respondenci odpowiadają na pytanie jaki produkt, firmę lub instytucję uważają za najlepszą w danej kategorii. Do kategorii „The Best” zaliczają się najlepszy produkt, najlepsza usługa, najlepsza firma (producent, usługodawca, dystrybutor, wydawnictwo, itp.) i najlepsza instytucja/urząd. Kategorie „More” obejmują CSR, czyli Corporate Social Responsibility (zrównoważoną odpowiedzialność społeczną), innowacje, bezpieczeństwo i ekologię.

Marka Volkswagen otrzymała tytuł The Best za maksymalny poziom bezpieczeństwa swoich samochodów, o którym świadczą, nie tylko nie tylko najwyższe noty 5 gwiazdek uzyskane w testach zderzeniowych Euro NCAP przez wszystkie oferowane dziś w Polsce modele, ale także systemy asystujące poprawiające bezpieczeństwo. Nawet tak zaawansowane jak Front Assist, który monitoruje przestrzeń przed autem i jest wyposażony w funkcje – awaryjnego hamowania w mieście i rozpoznawania pieszych na drodze, należy do wyposażenia seryjnego miejskiego nowego Polo.

Z kolei wyróżnienie „More” Volkswagen otrzymał za swoje szeroko rozumiane zaangażowanie społeczne. Volkswagen w Polsce to nie tylko sprzedaż nowych samochodów, która od lat przekłada się na obecność w pierwszej trójce najczęściej wybieranych marek, ale również liczne fabryki, w których powstają modele sprzedawane na całym świecie. Pod względem liczby zakładów produkcyjnych koncernu Volkswagen Polska zajmuje drugie miejsce w Europie i trzecie na świecie.
`
Podczas przyznawania nagrody zwrócono uwagę także na zaangażowanie społeczne marki Volkswagen w Polsce. Volkswagen we współpracy z Fundacją Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy stworzył program „Mali Ratownicy”, którego misją jest nauczenie dzieci zasad udzielania pierwszej pomocy. Podczas 25. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy instruktorzy RUR przeszkolili ponad 500 dzieci, które odwiedziły strefę Volkswagena. Natomiast od lipca do sierpnia Mali Ratownicy pojawili się w najpopularniejszych, nadmorskich miejscowościach m.in.: Kołobrzegu, Świnoujściu czy Władysławowie. To właśnie tam, wszystkie dzieci mogły zdobyć supermoc i stać się bohaterami, którzy umieją udzielać pierwszej pomocy. Łącznie, od początku roku przeszkolono już 7 tys., dzieci. Volkswagen wspiera Fundację WOŚP także flotą samochodów. W zeszłym roku marka użyczyła swoje najnowsze auta na potrzeby programu „Ratujemy i Uczymy Ratować” oraz do obsługi wolontariatu WOŚP „Pokojowego Patrolu”.

Wpływ na decyzję o przyznaniu tytułu „The Best & More” miało też zaangażowanie firmy w rozwój mobilności przyszłości. Za trzy lata Volkswagen rozpocznie wprowadzać do oferty pierwszy z elektrycznych modeli nowej generacji o zasięgu do nawet 600 km – I.D. Już wiadomo, że rodzina tych aut będzie liczyła kilku członków, a w sumie do 2025 roku oferta elektrycznych samochodów Volkswagena powiększy się aż do 23 modeli. Umiejętność ich autonomicznego poruszania się już jest przesądzona. To co już dzisiaj w tej dziedzinie potrafią samochody pokazuje nowa flagowa limuzyna Volkswagena – Arteon. Uzbrojony w aktywny tempomat drugiej generacji oraz system Lane Assist potrafi nie tylko niemal automatycznie poruszać się w wolno jadącym korku drogowym, ale nawet automatycznie zatrzymać się w bezpiecznym miejscu, gdy kierowca z powodów zdrowotnych straci możliwość kontrolowania samochodu.

Wśród wyróżnionych tytułem „The Best & More” marka Volkswagen jest jedynym producentem samochodów. Jednocześnie znalazła się wśród takich firm, jak Dell, LG, Microsoft, ASUS, APART czy Coca-Cola.

Źródło: Volkswagen