Volkswagen udostępni platformę MEB producentom spoza koncernu

  • e.GO będzie pierwszą firmą, która wykorzysta modułową platformę MEB do produkcji własnego pojazdu
  • modułowa platforma dla samochodów elektrycznych umożliwia wydajniejszą produkcję także aut produkowanych w małych seriach
  • dzięki efektowi skali auta elektryczne będą tańsze
  • Prezes Zarządu Herbert Diess: „Volkswagen chce, aby jego platforma była podstawą do rozpowszechniania e-mobilności”
  • ID. BUGGY* debiutujący podczas salonu w Genewie pokazuje elastyczność platformy MEB oraz szerokie możliwości jej wykorzystania
Poznań, 5 marca 2019 r. – Grupa Volkswagen umożliwia wykorzystanie producentom spoza koncernu platformy podłogowej do produkcji aut elektrycznych MEB, którą doskonalono w ostatnich latach. Dzięki jak najszerszemu zastosowaniu platformy MEB koszt produkcji samochodów z jej wykorzystaniem będzie możliwie najniższy. To z kolei przekłada się na szeroki dostęp do elektromobilności. Grupa Volkswagen opracowuje pierwszą falę pojazdów elektrycznych opartych na modułowej platformie, których produkcja jest szacowana na 15 milionów egzemplarzy. e.GO Mobile AG z siedzibą w Aachen w Niemczech będzie pierwszym zewnętrznym partnerem na świecie, który wykorzysta platformę do uruchomienia produkcji własnych samochodów elektrycznych. Możliwości platformy MEB oraz jej wszechstronność koncern Volkswagen prezentuje podczas 89. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie na przykładzie studyjnego ID. BUGGY.

Dr Herbert Diess, Prezes Zarządu Volkswagen AG, powiedział – „Modułowa platforma do produkcji samochodów z silnikiem umieszczonym poprzecznie (MQB) udowodniła, że jesteśmy ekspertami od takich konstrukcji. W oparciu o tę technologię wyprodukowano ponad 100 milionów samochodów. Dzięki platformie MEB przenosimy tę sprawdzoną koncepcję w erę aut elektrycznych i udostępnimy ją innym producentom aut. W ten sposób platforma MEB ma szansę stać się standardem dla e-mobilności. Ponadto, produkcja aut z wykorzystaniem platformy MEB sprawi, że indywidualna mobilność będzie neutralna pod względem emisji CO2, a elektryczne samochody – bezpieczne, wygodne i dostępne dla jak największej liczby osób. Dzięki MEB produkcja samochodów w niewielkiej liczbie egzemplarzy – takich jak ID. Buggy – jest możliwa i opłacalna. Cieszę się, że e.GO jest pierwszym partnerem, który wykorzysta naszą platformę w projekcie własnego pojazdu”.

Prof. Dr Günther Schuh, CEO e.GO Mobile AG, dodał – „Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Grupa Volkswagen zaoferowała nam tę współpracę. Możemy sprawnie rozwijać produkty e.GO i wzmocnić kompetencje w konstruowaniu pojazdów, których elementy są tłoczone z aluminium. Platforma MEB sprawi, że będziemy produkować szybciej i taniej, a nasze pojazdy będą bardziej niezawodne”.

Dla Volkswagena 2019 rok jest kluczowym w ofensywie aut elektrycznych. W najbliższych latach firma jeszcze bardziej zamierza przyspieszyć rozwój. W Genewie Volkswagen Group prezentuje liczne pojazdy elektryczne i koncepty, takie jak Audi e-tron GT1*, ŠKODA Vision iV*, SEAT Urban Car* oraz ID. BUGGY*, które zadebiutują na rynku w ciągu najbliższych kilku lat.

Do 2023 roku Volkswagen zainwestuje prawie 44 miliardy euro w elektromobilność, cyfryzację, usługi transportowe i w rozwój jazdy autonomicznej. Prawie 30 miliardów euro zostanie przeznaczone wyłącznie na e-mobilność. Plan zakłada, że do 2025 roku samochody elektryczne będą stanowić około jedną czwartą gamy modeli w markach należących do Grupy.

e.GO Mobile AG jest pionierem w dziedzinie e-mobilności i zostało założone przez prof. dr. Günthera Schuha w 2015 roku. W RWTH Aachen Campus opracowuje się najnowocześniejsze projekty związane z mobilnością. Inżynierowie e.GO pracują nad ekonomicznymi pojazdami elektrycznymi przeznaczonymi do transportu na krótkich odcinkach i zorientowanymi na potrzeby różnych klientów.

* pojazdy studyjne
Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
Dyrektor PR i Corporate Affairs Grupy
Tomasz Tonder
tel: +48690406401
e-mail: tomasz.tonder@vw-group.pl
www.vw-press.pl