UOKiK Akcja serwisowa: Samochody marki Nissan Navara (D23)

12 października 2016

NISSAN SALES CEE Kft. Sp. z o.o. Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w niektórych samochodach marki Nissan Navara (D23) wyprodukowanych w Hiszpanii od 01.10.2015 r. do 16.06.2016 r., trzecie światło stop (HMSL) zamontowane na akcesoryjnej nadbudowie, może nie zapalać się jednocześnie z tylnymi światłami pojazdu. Spowodowane jest to spadkiem napięcia podczas rozruchu silnika poniżej wymaganej wartości progowej.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 231 pojazdów, przy czym przedmiotowych nadbudów sprzedano 69 szt. Lista_nr_VIN_w załączniku

Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami pojazdów objętych akcją, w celu doprowadzenia instalacji do pełnej sprawności.

Informacji związanych z kampanią udziela NISSAN SALES CEE Kft. Sp z o.o. Oddział w Polsce (adres: Al. Jerozolimskie 176, 02-486 Warszawa; tel.: 801 647 726; e-mail: poland@nissan-services.eu).

UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.

Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2015 r., poz. 322, ze zm.).

Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.

Źródło: UOKiK