UOKiK Akcja serwisowa: Samochody marki BMW: BMW 3 (E46), BMW 5 (E39) oraz BMW X5 (E53)

12 października 2016

BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w niektórych samochodach marki BMW: BMW 3 (E46), BMW 5 (E39) oraz BMW X5 (E53), wyprodukowanych w Niemczech, w przypadku wyzwolenia poduszki powietrznej kierowcy, z powodu zbyt wysokiego ciśnienia wewnętrznego, może nastąpić rozerwanie generatora gazu i wyrzucenie jego metalowych elementów, które mogą zranić kierowcę i pasażerów pojazdu.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 1 918 pojazdów. Lista_nr_VIN_w załączniku

Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu przeprowadzenia stosownej naprawy – profilaktycznej wymiany modułu poduszki powietrznej kierowcy.

Informacji związanych z kampanią serwisową udziela BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce (adres: ul. Wołoska 22 A, 03-675 Warszawa; tel.: 022 279 71 00).

UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.

Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2015 r., poz. 322, ze zm.).

Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.

Źródło: UOKiK