Udany rok dla producentów marek premium

W 2012 roku zarejestrowanych zostało w Polsce 23 059 sztuk modeli należących do marek premium, tj. o 11,67% więcej w porównaniu do roku 2011. To bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę że cały rynek spadł w tym czasie o 1,54%. Liderem wśród marek zostało BMW, a w przypadku modeli Volvo XC60.
Poniżej ranking TOP10 marek Premium oraz zmiana w rejestracjach:
1. BMW – 5 596 sztuk; +22,69%,
2. Audi – 5 128 sztuk; +23,92%,
3. Mercedes – 4 861 sztuk; +10,68%,
4. Volvo – 4 639 sztuk; -6,36%,
5. MINI – 777 sztuk; +40,76%,
6. Land Rover – 663 sztuki; +18,60%,
7. Lexus – 573 sztuki; +5,33%,
8. Porsche – 414 sztuk; +2,73%,
9. Infiniti – 187 sztuk; +9,96%,
10. Jaguar – 186 sztuk; +21,57%.

Do wymienionej 10-tki należy 99,85% udziału w segmencie Premium.

Poniżej ranking TOP10 modeli Premium oraz zmiana w rejestracjach:
1. Volvo XC60 – 1 635 sztuk; +1,36%,
2. BMW X3 – 1 463 sztuki; +25,04%,
3. BMW 5 – 1 282 sztuki; +4,54%,
4. Audi Q5 – 941 sztuk; +0,43%,
5. Mercedes B – 938 sztuk; +76,65%,
6. BMW 3 – 922 sztuki; +124,88%,
7. Audi A6 – 912 sztuki; +24,76%,
8. Mercedes A – 831 sztuk; +21,14%,
9. Mercedes C – 660 sztuk; +5,17%,
10. Audi A3 – 623 sztuk; +87,65%.

Do wymienionej 10-tki należy 44,26% udziału w segmencie Premium.

* podane liczby zawierają wszystkie modele osobowe bez względu na rodzaj rejestracji (również specjalne np. bankowozy), ale nie zawierają typowo dostawczych modeli – Mercedesa (Citana, Viano, Vito i Sprintera) oraz Land Rovera Defendera, rejestrowanego jako samochód ciężarowy lub specjalny z nadwoziami typu podwozie i pickup.
Źródła, Centralna Ewidencja Pojazdów
IBRM Samar, Autor Michał Hadyś